چاپ کارت پرسنلی PVC در رشت

18161356 300x300 1

چاپ کارت پرسنلی PVC در رشت

کارت پرسنلی

برای چاپ کارت پرسنلی از کارت پی وی سی استفاده می‌شود. این کارت کاربردهای گوناگونی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به شناسایی و تشخیص هویت افراد در مکان‌های مختلف اشاره نمود. به عبارتی کارت‌ پرسنلی برای شناسایی  افراد در محیط‌ های کاری و تعیین مجوزهای سطح دسترسی آن‌ها به منابع شرکت تعریف می‌شوند.

همچنین می‌توان از آن به عنوان کارت ورود و خروج پرسنل یاد کرد. اگر شما صاحب کسب و کاری هستید، دلایل متعددی به الزامی بودن کارت پرسنلی حتی با دلایل حقوقی وجود دارد.

کارت‌ های پرسنلی با توجه به اینکه چه اطلاعاتی برای سازمان‌ها مهم و الزامی است به صورت تک رو و دورو چاپ می‌شوند. مجموعه چاپ سخن نو به عنوان یکی از مراکز ارائه دهنده خدمات چاپ شما را راهنمایی می‌کند تا اطلاعات و اصولی را که باید برای چاپ و صدور کارت پرسنلی رعایت کنید، بدانید.

چاپ کارت پرسنلی PVC

کارت پرسنلی را می توان روی کاغذ یا مقوا چاپ نمود، اما اگر استحکام و ماندگاری کارت اهمیت داشته باشد بهتر است آن را از جنس های مقاوم و با کیفیت ساخت. بهترین و مناسبترین جنس برای این منظور استفاده از کارت پی وی سی است. کارت PVC علاوه بر اینکه دوام و طول عمر بالایی دارد، قابل بازیافت نیز بوده و می توان انواع طرح های گرافیکی را روی آن ها اعمال نمود.

از دیگر مزایای استفاده از این نوع کارت می توان به ضد آب بودن و مقاومت در برابر سایش و تا خوردگی اشاره نمود. چاپ کارت پی وی سی پرسنلی به صورت ساده، هوشمند یا مغناطیسی ( همانند کارت های بانکی) انجام می شود. در واقع برای چاپ کارت معمولا از کارت پی وی سی ساده، مغناطیسی یا مایفر استفاده می کنند. بهتر است بدانید که یکی از متداولترین سفارشات مراکز ارائه دهنده خدمات چاپ، چاپ کارت پی وی سی است.

روش های چاپ کارت پرسنلی PVC

چاپ این کارت را می توان به دو روش انجام داد:

چاپ افست کارت پرسنلی PVC

چاپ افست کارت پرسنلی پی وی سی زمانی کاربرد دارد که کارت های پرسنلی فاقد اطلاعات متغیر باشند. این روش سرعت بالایی دارد و برای تیراژ بالای هزار عدد مناسب است. چاپ افست کارت pvc علاوه بر کیفیتی که ارائه می دهد، نسبت به سایر تکنیک ها بسیار مقرون به صرفه است. این نوع به دو روش چاپ افست خشک و معمولی انجام می گیرد.

چاپ دیجیتال کارت پرسنلی PVC

چاپ دیجیتال کارت پرسنلی پی وی سی زمانی کاربرد دارد که کارت های پرسنلی دارای اطلاعات متغیر باشند، مانند نام و نام خانوادگی و کد پرسنلی که برای هر فرد منحصر به فرد است. در این روش تیراژ قابل چاپ حداقل یک کارت پرسنلی است. این تکنیک از طریق کارت پرینتر و به دو صورت چاپ مستقیم و چاپ غیر مستقیم قابل انجام است.

طراحی کارت پرسنلی PVC

طراحی کارت پرسنلی را می‌توان به طراحان حرفه‌ای سپرد و یا به شخصه انجام داد که هر کدام نیازمند آگاهی از نکاتی است که در ادامه به آن می پردازیم. همچنین می‌توانید در بسیاری از سایت‌ها طرح‌های آماده کارت پرسنلی را مشاهده کنید و در صورت نیاز آن‌ها را دانلود نموده و مورد استفاده قرار دهید.

اما مهمترین نکته‌ای که باید رعایت گردد این است که طرح کارت پرسنلی باید کاملا اختصاصی و قابل استفاده جهت شناسایی افراد باشد. کارت‌ها معمولا حاوی اطلاعاتی نظیر نام و نام خانوادگی، تصویر فرد، شماره عضویت، سمت فرد در سازمان، لوگوی سازمان یا شرکت، آدرس سایت و ایمیل شرکت، بارکد، تاریخ صدور و تاریخ اعتبار هستند که بر اساس نیاز هر مجموعه باید روی کارت درج گردد.

 

  • طراحی کارت پرسنلی را با نرم افزارهای گرافیکی حرفه ای نظیر فتوشاپ، کورل و … انجام دهید.
  • رزولوشن طرح باید ۳۰۰dpi و در فرمت RGB باشد.
  • سایز کارت پرسنلی را باید ۸.۵ در ۵.۳ سانتی متر در نظر بگیریم.
  • برای نوشتن اطلاعات روی کارت از فونت هایی استفاده کنید که واضح و خوانا باشد.
  • از اطراف ۲ الی ۳ میلی متر فاصله داشته باشد تا در هنگام برش طراحی تغییر می کند.
  • اگر برند سازی کردید و رنگ سازمانی و المان های خاصی برای معرفی سازمان یا شرکت خود دارید، حتما در طراحی از آن ها استفاده نمایید.
  • از عکس های پرسنلی با کیفیت استفاده کنید که به راحتی قابل شناسایی باشند.
چاپ کارت پرسنلی PVC در رشت
چاپ کارت پرسنلی PVC در رشت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Free Consultation