چاپ کارت PVC فوری

چاپ کارت پرسنلی در رشت

چاپ کارت پرسنلی در رشت


چاپ کارت PVC فوری

چاپ بر روی کارتهای PVC

در حال حاضر یکی از پر کاربردترین شیوه های احراز هویت جهت ارائه خدمات گوناگون ، بهره گیری از کارتهای PVC (پی وی سی) می باشد. کارت سوخت ، کارتهای اعتباری و بانکی ، کارتهای شناسایی و عضویت ، کارتهای حضور و غیاب و کنترل تردد ، کارتهای تخفیف و … از نمونه های استفاده از کارتهای PVC می باشد.

با توجه به موارد بسیار استفاده از کارتهای PVC ، چاپ با کیفیت و مقرون به صرفه بر روی این کارت ها حائز اهمیت می باشد. قبل از پرداختن به موضوع چاپ کارتهای PVC  ذکر این نکته لازم است که این کارتها از لحاظ ابعاد دارای استاندارد CR-80 می باشد.

چاپ کارت PVC فوری
چاپ کارت PVC فوری

ابعاد کارت PVC استاندارد ۸۶ × ۵۴ میلی متر و ضخامت آن ۷۶۰ میکرون (۰٫۷۶ میلی متر) می باشد. کارتهای PVC بسته به نوع کاربرد از لحاظ ذخیره داده ها دارای انواع گوناگونی می باشند که در زیر صرفاً به ذکر دسته بندی آنها اکتفا گردیده است.

  • کارتهای ساده (Blank)

چاپ کارت PVC فوری
چاپ کارت PVC فوری
  • کارتهای مغناطیسی / مگنت (Magnetic) : همانند کارتهای بانکی با نوار مغناطیسی

چاپ کارت PVC فوری
چاپ کارت PVC فوری
  • کارتهای RFID (بدون تماس/ Contactless) : کارتهای دارای تراشه های رادیویی داخلی ، همانند کارت مترو (از انواع تراشه های RFID می توان به دو نوع بدون تماس Mifare ، EM 125 KHz اشاره نمود.)

چاپ کارت PVC فوری
چاپ کارت PVC فوری
  • کارتهای هوشمند (Smart Card): دارای تراشه های الکترونیکی قابل مشاهده همانند کارت سوخت

چاپ کارت PVC فوری
چاپ کارت PVC فوری

چاپ کارت

به طور کلی جهت چاپ کارت های PVC (پی وی سی) فاقد اطلاعات متغیر (در تیراژ بالا) چاپ افست مورد استفاده قرار می گیرد.

در صورتی که اطلاعات مورد نظر جهت چاپ بر روی هر کارت متغییر باشد (مثل نام و تصویر در کارتهای شناسایی) از چاپگرهای کارت PVC استفاده می شود. در چاپ به وسیله این دستگاهها از دو مکانیزم زیر استفاده می گردد :

  • چاپ حرارتی مستقیم (Termal Direct Printing)

  • چاپ غیر مستقیم (Re-Transfer Printing)

در مکانیزم چاپ حرارتی مستقیم ، هد چاپگر مستقیماً بر روی ریبون و کارت قرار گرفته و رنگها به سبب حرارت هد بر روی کارت می نشیند. ریبون مورد استفاده از ۴ لایه رنگی YMCK و یک لایه تثبیت (Overlaye) تشکیل شده است.

در مکانیزم چاپ غیر مستقیم تصویر توسط هد روی فیلم چاپ و سپس از فیلم بر روی کارت منتقل می گردد. شیوه چاپ غیر مستقیم به نسبت چاپ مستقیم گرانتر بوده و از ماندگاری و کیفیت چاپ بالاتری برخوردار می باشد.

 

کارت پی وی سی (PVC)

چاپ کارت PVC فوری
چاپ کارت PVC فوری

کارت پی وی سی (PVC) کاربردهای مختلفی دارد، در کارت های شناسایی – کارت عضویت – کارت اشتراک – کارت پرسنلی – کارت گارانتی – کارت تخفیف – کارت حضور و غیاب – کارت اینترنت – کارت اعتباری – کارت جایزه – کارت شهر بازی – کارت تردد – کارت قرعه کشی – کارت هواداری – کارت شارژ – کارت بلیط – کارت مغناطیسی – کارت هوشمند – کارت مایفر – کارت اسمارت – کارت مگنت – کارت ویزیت و … قابل استفاده هستند.

برخی از این کارتها صرفا به خاطر کارکرد تبلیغاتی خود کارت استفاده می شوند، اما می توان با کمی برنامه ریزی به راهکاری مناسب رسید که بتواند در قالب باشگاه های مشتریان موثر واقع شود. چاپ سخن نو با کادری متخصص در زمینه تولید و چاپ  کارت های pvc و مشاوره طراحی، اجرا، چاپ و پرینت تخصصی کارت شناسایی ؛ کارت پرسنلی ؛ کارت های حضور و غیاب، کارتهای اعتباری ( کارت شارژ، کارت مایفر، کارت شهر بازی )، انواع کارت ویزیت pvc،  کارت های pvc تماسی “Contact” و غیر تماسی “Contactless” … در خدمت مشتریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *