چاپ کارت PVC در رشت

چاپ کارت PVC در رشت

چاپ کارت PVC در رشت


چاپ کارت PVC در رشت

چاپ کارت PVC برای اهداف گوناگونی انجام گیرد و در حوزه‌های مختلفی کاربرد دارد. به عنوان مثال می‌توان از آن‌ها برای چاپ کارت پرسنلی در سازمان‌ها و یا چاپ کارت تخفیف در فروشگاه‌ها استفاده نمود. چاپ کارت‌ های پی وی سی شامل مراحل مختلفی است که هر مرحله به صورت مستقیم بر روی کیفیت چاپ تاثیر می‌گذارد.

چاپ کارت PVC در رشت
چاپ کارت PVC در رشت

مزایای چاپ روی کارت PVC

لیست زیر مزیت هایی از کارت PVC است:

  • قابلیت انعطاف‏‌پذیری بالا
  • دوام و ماندگاری بالا
  • امکان چاپ در رنگ های مختلف
  • ضد فرسایش و مقاوم در مقابل تغییرات دما
  • داشتن خاصیت ضد آب و ضد رطوبت

 روش‌ های چاپ کارت PVC

چاپ کارت پی وی سی با استفاده از چاپگرهای مخصوص انجام می‌شود. به این چاپگرها پرینتر کارت گفته می شود. چاپ کارت پی وی سی به دو روش افست و دیجیتال انجام می‌شود.

چاپ افست

چاپ کارت به روش افست جزو جدیدترین و رایج ترین تکنیک‌ها در صنعت چاپ شناخته شده است که برای چاپ کارت PVC در تیراژهای نسبتا بالا بهترین انتخاب است. چاپ افست کارت PVC با دستگاه‌های بسیار پیشرفته در چاپخانه مخصوص کارت پی‌وی‌سی و به صورت غیر مستقیم انجام می گیرد و علاوه بر کیفیت بالایی که ارائه می دهد، از نظر قیمت نیز بسیار مقرون به صرفه است.

روش فوق نسبت به دیگر شیوه‌ های چاپ کارت پی وی سی سرعت بیشتری دارد. در واقع با استفاده از این تکنیک می‌توان تعداد بیشتری کارت چاپ نمود. به عبارتی روش مذکور برای چاپ در تیراژ پایین مقرون به صرفه نیست.

در این تکنیک ابتدا طرح مورد نظر برای چاپ بر روی صفحه‌ای فلزی به نام زینک منتقل می‌شود، سپس با مواد شیمیایی این صفحه را به گونه ای حساس می‌کنند که فقط نوشته‌ها و تصاویر آن، مرکب چاپ را به خود می‌گیرد، در مرحله بعد نیز زینک‌ها به چاپخانه ارسال می‌گردند.

آن قسمت‌هایی از زینک که فاقد رنگ هستند، با استفاده از یک غلطک مرطوب می‌شوند و سپس بر روی آن مرکب زده می‌شود. از آنجایی که مرکب چرب شده است بر روی قسمت هایی که مرطوب است نمی‌نشیند و فقط روی قسمت‌ های خشک مرکب قرار می‌گیرد. چاپ افست به دو صورت سینگل و لمینتی صورت می‌گیرد.

چاپ کارت PVC در رشت
چاپ کارت PVC در رشت

چاپ دیجیتال

چاپ دیجیتال نوعی چاپ است که با استفاده از آن می‌توان کارت های پی وی سی را در تیراژهای پائین چاپ نمود. این روش از طریق کارت پرینت انجام می‌گیرد. کارت هایی که با این تکنیک چاپ می شوند دارای کیفیت مطلوبی هستند و با سرعت قابل توجهی به چاپ می‌رسند.

به عبارتی این روش امکان چاپ کارت پی وی سی فوری را پس از درخواست در تیراژ کم به کاربر می‌دهد. همچنین از طریق آن می‌توان اقدام به تغییر طرح و اطلاعات کارت نمود. لازم است بدانید که هزینه چاپ دیجیتال نسبت به روش‌های سنتی مانند چاپ افست بیشتر است. اما می‌توان این هزینه زیاد را با کمی صرفه جویی در تیراژهای پایین جبران نمود.

این تکنیک از طریق دستگاه های چاپ دیجیتال و به صورت مستقیم توسط کامپیوتر بر روی کارت های پی وی سی PVC انجام می‌گیرد. برای انجام عملیات چاپ می‌بایست پرینترهای چاپ کارت را به یک کامپیوتر متصل نمود. این کامپیوتر اطلاعاتی که باید روی کارت ها چاپ شوند نظیر تصاویر و متن و غیره را به چاپگر می‌فرستد تا آن‌ها را چاپ نماید.

بیشترین کاربرد این روش مرحله شخصی ‌سازی کارت‌ های اعتباری است. بدین صورت که ابتدا چاپ اطلاعات ثابت با استفاده از دیگر روش‌های چاپ روی پی وی سی انجام شود و سپس رمزگذاری و شخصی ‌سازی آن ها توسط پرینترهای رومیزی و با سرعت‌ بالا صورت می‌گیرد. این نوع چاپ به دو صورت چاپ حرارتی مستقیم و چاپ حرارتی غیر مستقیم انجام می‌شود.

چاپ کارت PVC در رشت
چاپ کارت PVC در رشت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *