چاپ کارت پرسنلی فوری در رشت

چاپ کارت پرسنلی فوری در رشت

چاپ کارت پرسنلی فوری در رشت


چاپ کارت پرسنلی فوری در رشت

 چاپ کارت پرسنلی اغلب برای کارمندان یک سازمان یا شرکت با اهداف مختلف انجام می‌شود. با کمک این کارت‌ها می‌توانیم افراد مختلف را بشناسیم و به آن ها مجوز ورود و خروج و استفاده از خدمات رفاهی مجموعه را بدهیم.

در واقع وجود کارت پرسنلی برای افراد آن ها را موظف می‌کند که قانون مند عمل کنند. حالا به دلیل اینکه این کارت‌ها بارها مورد استفاده قرار می‌گیرند، باید دارای ماندگاری بالایی باشند تا در اثر استفاده زیاد آسیب نبینند و هزینه چاپ مجدد را به سازمان تحمیل نکند.

کارت PVC که از  پلاستیک تهیه شده است ماندگاری بسیار بالایی دارد و در برابر شکستگی و سایر آسیب‌ها بسیار مقاوم عمل می‌کند. به همین علت برای این منظور بسیار مناسب است. در جریان چاپ و طراحی کارت پرسنلی سوالاتی برای هر کسی بوجود می آید که می‌تواند با چالش‌‌های متعددی همراه باشد و پاسخ دادن به هر کدام از آن‌ها ما را به یک کارت پرسنلی با کیفیت نزدیک می‌کند.

چاپ کارت پرسنلی فوری در رشت
چاپ کارت پرسنلی فوری در رشت
  • نوع کارت PVC
  • طراحی کارت پرسنلی
  • روش چاپ کارت پرسنلی
  • امنیت کارت پرسنلی
  • قیمت چاپ کارت پرسنلی

در این مطلب قصد داریم که این موارد مهم و تأثیر گذار در فرآیند چاپ کارت پرسنلی را مورد بررسی قرار دهد.

انواع کارت PVC

چاپ کارت پرسنلی همانگونه که بیان شد امروزه بر روی کارت‌های PVC انجام می‌شود. این کارت‌ها طول عمر بالایی دارند و استفاده از آن‌ها به عنوان  کارت پرسنلی هوشمند هم امکان پذیر است. در واقع امکان چاپ دو نوع کارت پرسنلی پی وی سی وجود دارد.

چاپ کارت پرسنلی ساده: این کارت‌ها هیچ گونه ویژگی هوشمندی ندارند و صرفا یک کارت پلاستیکی با طول عمر بالا هستند. اطلاعات چاپ شده بر روی سطح این کارت‌ها به عنوان مدرک اصلی استفاده از آن ها شناخته می‌شود و چاپ آنها بسیار راحت است.

چاپ کارت پرسنلی هوشمند: این نوع کارت قابلیت ذخیره سازی اطلاعات قابل خواندن را دارد. کارت مایفر 1K، کارت مایفر 4K، کارت دسفایر، کارت مگنت، کارت R/O 125K از رایج ترین این کارت ها هستند. کارت مایفر اصلی‌ترین کارت‌های استفاده شده برای کارت پرسنلی هوشمند به شمار می‌روند.

این کارت‌ها دارای یک تراشه با قابلیت ذخیره سازی یک یا چهار کیلو بایت اطلاعات هستند که در عملکرد آن‌ها نقش مثبتی دارد. کارت پی وی سی مغناطیسی یا مگنت نیز دارای یک نوار مغناطیسی است که قابلیت ذخیره سازی اطلاعات را دارد و برای کارت‌هایی مناسب است که امکان ذخیره سازی چندین نوع اطلاعات در آن‌ها فراهم باشد.

طراحی کارت پرسنلی

طراحی کارت پرسنلی موضوع بسیار مهمی است که اهمیت آن به موازات چاپ کارت پرسنلی قرار می‌گیرد. در واقع این طراحی است که مشخص می‌کند یک کارت برای چه حوزه‌ای قابل استفاده است و نقش آن چیست. در جریان طراحی این کارت‌ها اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی فرد و همچنین اطلاعات شغلی او آورده می‌شود. اما در این مرحله نکاتی وجود دارد رعایت آن‌ها الزامی است.

  • طراحی کارت باید در نرم‌ افزارهای حرفه‌ای نظیر کورل و فتوشاپ انجام گیرد.
  • اندازه استاندارد طرح کارت پی ‌وی ‌سی 57*89 میلی‌متر است.
  • باید مد رنگی RGB باشد و رزولوشن روی dpi300 تنظیم شود.
  • هنگام طراحی از هر طرف کارت 4میلی‌متر فاصله در نظر گرفته شود زیرا در برش و پانچ حذف می‌شود؛ بنابراین بهتر است در این فاصله لوگو و یا نوشته‌ای قرار نگیرد.
  • فونت‌ها و سایزهایی که برای درج اطلاعات روی کارت انتخاب می‌شود، واضح و خوانا باشد.
  • از عکس پرسنلی واضح و باکیفیت برای کارت استفاده شود که قابل شناسایی باشد.
  • باید از طرح نهایی یک خروجی به صورت لایه باز و یا با فرمت PSD یا TIF تهیه شود.

روش چاپ کارت پرسنلی

چاپ کارت پرسنلی  نیاز به چاپگر کارت PVC دارد. کارت پرینترها در انواع و برندهای مختلفی وجود دارند و هر یک قابلیت‌ها، ویژگی‌ها و روش‌های چاپ متفاوتی دارند. به طور کلی برای چاپ کارت پرسنلی دو روش وجود دارد؛ یکی از روش‌ها چاپ افست کارت PVC  و دیگری چاپ دیجیتال است. چاپ افست زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که طرح کارت ثابت و تیراژ کارت‌ها بالا باشد.

این نوع چاپ کیفیت و ماندگاری بالایی دارد و هزینه چاپ کارت شناسایی با استفاده از آن بسیار پایین است. کاربرد چاپ دیجیتال نیز زمانی است که کارت‌ها دارای اطلاعات بوده و تیراژ آن‌ها پایین باشد. هزینه این روش نسبت به چاپ افست بیشتر است ولی نسبت به آن با سرعت بالاتری انجام می‌گیرد.

چاپ کارت پرسنلی فوری در رشت
چاپ کارت پرسنلی فوری در رشت

امنیت کارت پرسنلی

امنیت کارت پرسنلی موضوع مهمی است که حتما در فرآیند چاپ کارت باید به آن توجه شود. کارت‌های پرسنلی سطوح امنیتی متفاوتی دارند و هر کسی انتظار متفاوتی از آن ها دارد. گزینه‌های مختلفی برای بالا بردن امنیت این کارت‌ها می‌توان از بارکد، هولوگرام، لایه لمینت و یا چاپ یووی استفاده نمود.

قیمت چاپ کارت پرسنلی

موضوع قیمت چاپ کارت پرسنلی آخرین نکته‌ای است که باید مورد توجه قرار گیرد. این فرآیند تحت تأثیر فاکتورهای مختلفی از تیراژ چاپ تا نوع کارت تغییر می‌کند؛ برای مثال قیمت چاپ کارت در تیراژ بالا از چاپ کارت با تیراژ پایین کمتر است و قیمت چاپ کارت پرسنلی هوشمند بیشتر از کارت پرسنلی ساده است؛ حتی استفاده از انواع مختلف کارت PVC هوشمند نیز در قیمت‌ گذاری آن تأثیر دارد.

توجه به این نکات باعث می‌شود که فرآیند چاپ کارت پرسنلی به بهترین شکل ممکن انجام گیرد و شما بتوانید گزینه‌ای را انتخاب کنید که بالاترین همخوانی را با کار شما داشته باشد و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه باشد. چاپ سخن نو با سالها تجربه ارائه دهنده بهترین خدمات در این زمینه است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *