چاپ کارت پرسنلی در رشت

چاپ کارت پرسنلی در رشت

چاپ کارت پرسنلی در رشت


چاپ کارت پرسنلی در رشت

چاپ کارت شناسایی PVC یا کارت پرسنلی حاوی اطلاعاتی از جمله نام شرکت و موسسه، نام کارمند، سمت اداری، عکس و سایر مشخصات لازم می باشد.

چاپ کارت پرسنلی در رشت
چاپ کارت پرسنلی در رشت

چرا استفاده از کارت پرسنلی

امروزه از کارت های پرسنلی در ابعاد گسترده و به منظور اهداف مختلفی استفاده می گردد . تشخیص سن افراد ، شناسایی افراد برای اعطای مجوز دستیابی به مراکز داده و یا ارائه خدمات خاص متناسب با سطح دستیابی تعریف شده به افراد ، نمونه هایی از کاربرد کارتهای پرسنلی است .

چاپ کارت پرسنلی در رشت
چاپ کارت پرسنلی در رشت

انواع کارت پرسنلی

انواع کارت براساس خصوصیات فیزیکی و جسم کارت ، این کارت ها را می توان به چهار نوع اصلی تحت عنوان : کارت های حافظه ای ، کارت های تماسی ، کارت های غیرتماسی و کارت های ترکیبی تقسیم کرد .

کارت پرسنلی حافظه دار

کارت های حافظه ای: این کارت ها مانند کارت های مغناطیسی ، صرفاً به منظور نگهداری اطلاعات مورد استفاده قرار می گیرند ، که با وجود یک دستگاه کارت خوان از یک کانال ارتباطی که کاملاً تحت کنترل دستگاه کارت خوان است هدایت می گردد . در این نوع از کارت های هوشمند ، اطلاعات امنیتی بر روی کارت ضبط شده و بدون “کلمه رمز صاحب کارت” ورود به اطلاعات موجود ممکن نخواهد بود .

کارت پرسنلی کانتکت لس

کارت های بدون تماس: اینگونه کارت ها با استفاده از فرکانس رادیویی و بدون نیاز به خروج کارت از کیف دارنده آن ، اطلاعات مورد نیاز منتقل می شود . در فناوری به کار رفته دستگاه کارت خوان بدون تماس فیزیکی با خود کارت اقدام به انتقال اطلاعات و انجام تراکنش مالی می کند .

انرژی مورد نیاز برای فعال شدن تراشه ممکن است به دو صورت تدارک دیده شود : یکی از طریق باطری مینیاتوری تعبیه شده بر روی کارت و یا از طریق امواج میکروویو که توسط دستگاه کارت خوان مخابره شده و توسط کارت دریافت خواهد شد.

چاپ کارت پرسنلی در رشت
چاپ کارت پرسنلی در رشت

کارت پرسنلی تماسی

کارت های تماسی: نوع پیچیده تر کارت های هوشمند ، کارت های تماسی هستند که عملاً یک تراشه در آنها تعبیه شده است . در این تراشه چهار نوع اطلاعات اصلی وجود دارد که عبارتند از : حافظه فقط خواندنی ، حافظه غیر فرار ، حافظه موقت و ابزار ورود و خروج اطلاعات در بخش حافظه فقط خواندنی کارت ، سیستم عامل تراشه نگهداری می شود .

سیستم عامل کلیه دستورات صادر شده از ترمینال مرکزی را اجرا کرده و نتایج مربوطه را به مرکز مخابره می کند . دیگر اطلاعات و برنامه های کاربردی ، در بخش حافظه غیر فرار نگهداری می شود . از جمله ویژگی های مهم این نوع کارت ، امنیت بالای آن در تبادل اطلاعات است .

چنانچه اطلاعات بطور مناسب روی کارت ذخیره شود ، حتی در صورت مفقود شدن کارت ، اطلاعات موجود آن برای دیگران غیر قابل دسترس خواهد بود . به طور کلی از کارت های هوشمند به عنوان ابزاری جهت پردازش و ذخیره سازی اطلاعات با ضریب امنیتی بسیار بالا استفاده می شود که امکان کنترل حقوق دسترسی به اطلاعات روی آن به راحتی امکان پذیر است .

پارامتر امنیت و رمزنگاری اطلاعات ، از مهمترین ویژگی های این فناوری نوین است که در این زمینه فعالیت های مطالعاتی فراوانی انجام گرفته است .

چاپ کارت پرسنلی در رشت
چاپ کارت پرسنلی در رشت

تفاوت کارت پرسنلی پی وی سی با کارت ویزیت

کارت پرسنلی به کارتی گفته می شود که طرح چاپ شده روی کارت اختصاصی می باشد و حاوی اطلاعات پرسنلی شخص می باشد. کارت ویزیت حاوی یک طرح ثابت در تیراژ 500 یا 1000 عدد می باشد. سیستم چاپ کارت پرسنلی با چاپ کارت ویزیت پی وی سی متفاوت می باشد. به همین دلیل اختلاف قیمت زیادی با هم دارند.

مجتمع چاپ سخن نو با سالها تجربه در زمینه چاپ کارت ویزیت، کارت شناسایی، کارت پرسنلی پی وی سی و… آماده ارائه خدمات به شماست.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *