طراحی و چاپ کارت پرسنلی در رشت

طراحی و چاپ کارت پرسنلی در رشت

طراحی و چاپ کارت پرسنلی در رشت


طراحی و چاپ کارت پرسنلی در رشت

طراحی و چاپ کارت پرسنلی بسیار مهم و تاثیر گذار است. در این بخش شما را با بایدها و نبایدهای طراحی و چاپ کارت شناسایی و کارت پرسنلی بیشتر آشنا می‌کنیم.

طراحی کارت پرسنلی به صورت استاندارد چه مزایایی دارد؟

طراحی کارت پرسنلی یا دانشجویی با توجه به نحوه‌ی استفاده و نیاز مجموعه می‌تواند رسمی و اداریباشد یا فقط برای شناسایی پرسنل و دانشجویان استفاده شود. گاهی مجموعه ها مایلند با یک تیر چند نشان بزنند و علاوه بر کاربردهای معمول کارت شناسایی و پرسنلی از جنبه‌ی تبلیغات کارت پرسنلی نیز استفاده کنند.

اینجاست که طراحی کارت شناسایی و پرسنلی باید در عین افزایش کارآیی و حفظ ظاهر رسمی خود، طرح منحصر به فردی هم داشته باشد. طراحی کارت دانشجویی برای دانشگاه ها هم از بسیاری جهات شبیه به طراحی کارت پرسنلی و کارت شناسایی است با این تفاوت که با توجه به استفاده‌ی مداوم دانشجویان از کارت‌ پرسنلی برای موارد متنوع، کیفیت چاپ کارت دانشجویی اهمیت بیشتری خواهد داشت.

طراحی و چاپ کارت پرسنلی در رشت
طراحی و چاپ کارت پرسنلی در رشت

 

هنگام طراحی و چاپ کارت پرسنلی چه اطلاعاتی باید درج شوند؟

  • عکس کارت پرسنلی:

    این ویژگی، مشخصه‌ی اصلی هر طراحی کارت پرسنلی ای است. حتما باید از یک عکس پرسنلی با کیفیت که ابعاد مناسب دارد استفاده کنید. محل قرار گرفتن عکس در طراحی کارت پرسنلی در زبان فارسی باید سمت چپ و ترجیحا بالای کارت پرسنلی باشد. برای اطلاعات انگلیسی، عکس فرد باید سمت راست کارت پرسنلی یا شناسایی قرار بگیرد.

  • نام و نام خانوادگی کارت پرسنلی:

    این مشخصه تقریبا در هیچ طراحی کارت شناسایی ‌ای نباید نادیده گرفته شود. فلسفه‌ی اصلی اغلب کارت‌های پرسنلی، “شناسایی” پرسنل است و اولین نوع اطلاعات شناسایی، اسم و فامیل افراد است.

  • کد پرسنلی:

    یکی از مزایای اصلی کارت‌ پرسنلی و شناسایی، استفاده از آن‌ها برای ایجاد نظم و هماهنگی در سیستم با دادن حق دسترسی و اعتبارهای مختلف به کارکنان است. در طراحی کارت پرسنلی ساده و بدون تکنولوژی، چاپ کد در قالب عددی یا حتی بارکد و کیو آر کد است تا با آن ها به سادگی بتوانید اطلاعات و اعتبار هر فرد را در سامانه ی ادارات، دانشگاه ها و موسسات، ثبت و مدیریت کنید.

  • لوگو و نام مجموعه:

    کارت پرسنلی و شناسایی پرسنل اگر فاقد نام و لوگوی سازمان، دانشگاه ها و یا موسسه باشد اعتبار نخواهد داشت؛ پس این ویژگی مهم را به هیچ عنوان از قلم نیندازید. این نکته‌ای است که باید در طراحی لوگو نیز حتما رعایت شود.

در طراحی و چاپ کارت پرسنلی چه نکاتی را باید در نظر داشته باشیم؟

  • پس زمینه کارت پرسنلی:

    ما توصیه می‌کنیم که در طراحی کارت پرسنلی از پس زمینه‌ی سفید یا کمرنگ استفاده شود چرا که کارت های پرسنلی و شناسایی، اطلاعات متغیر زیادی دارند و هرچه این اطلاعات روی پس زمینه‌ی ساده تری چاپ شوند خوانا‌تر و در نتیجه کاربردی‌تر خواهند بود.

  • ویژگی های عکس کارت پرسنلی :

    عکس پرسنلی که روی طراحی کارت شناسایی یا کارت پرسنلی استفاده می‎کنید باید با کیفیت باشد و ابعاد مناسبی داشته باشد. استفاده از عکس‌های بی کیفیت و غیر پرسنلی روی وجهه‌ی مجموعه‌ی شما تاثیر منفی خواهد داشت.

  • کارت های پرسنلی یا شناسایی با تکنولوژی:

    اگر کارت پرسنلی یا شناسایی شما از نوع کارت پرسنلی کارت هوشمند یا کارت شناسایی دارای تکنولوژی است حتما در طراحی و چاپ کارت پرسنلی یا طراحی کارت شناسایی به ویژگی‌های آن توجه کنید. برای مثال کارت مغناطیسی و مگنت یک نوار مگنت سیاه رنگ دارند که معمولا پشت طراحی کارت پرسنلی قرار می‌گیرد و باید هنگام طراحی کارت شناسایی یا پرسنلی آن را مد نظر داشته باشید. کارت های بدون تماس چیپ دار مثل مایفر یا RFID هم ممکن است دارای برامدگی اندک آنتن باشند و باید هنگام چاپ کارت پرسنلی حواستان به این نکته نیز باشد.

طراحی و چاپ کارت پرسنلی در رشت
طراحی و چاپ کارت پرسنلی در رشت
طراحی و چاپ کارت پرسنلی در رشت
طراحی و چاپ کارت پرسنلی در رشت
  • رنگ کارت PVC:

    کارت پی وی سی که محبوب ترین نوع کارت برای چاپ کارت پرسنلی و شناسایی است، می‌تواند رنگی و یا متالیک صدفی، طلایی یا نقره‌ای باشد. به کمک این ویژگی کارت PVC، شما می‌توانید در طراحی کارت پرسنلی PVC خلاق‌تر باشید.

طراحی و چاپ کارت پرسنلی در رشت
طراحی و چاپ کارت پرسنلی در رشت
  • فونت:

    از آنجایی که اطلاعات متنی در طراحی و چاپ کارت پرسنلی و شناسایی اهمیت بسیار بالایی دارد، باید به نوع و سایز فونت توجه کنید. سایز فونت باید بین 6 تا 12 باشد و در انتخاب نوع فونت هم باید خیلی هوشیار باشید.

  • جنس کارت پرسنلی:

    حتما دوام کارت شناسایی و کارت پرسنلی، برای شما بسیار مهم است. کاغذ و مقوا خیلی وقت است که دیگر برای چاپ کارت پرسنلی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. امروزه کارت PVC محبوب‌ترین جنس چاپ کارت شناسایی و پرسنلی است که مقاوم و در عین حال بسیار به صرفه است.

  • آویز بند، گیره و جا کارتی:

    اگر کارت پرسنلی و شناسایی افراد در مجموعه‌ی شما نیاز به جا کارتی دارد باید برای استفاده با آویز بند و گیره پانچ شود، حتما هنگام طراحی و چاپ کارت پرسنلی و طراحی کارت شناسایی به این نکته توجه کنید.

طراحی و چاپ کارت پرسنلی در رشت
طراحی و چاپ کارت پرسنلی در رشت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *