طراحی و چاپ کارت ویزیت در رشت

طراحی و چاپ کارت ویزیت در رشت

طراحی و چاپ کارت ویزیت در رشت


طراحی و چاپ کارت ویزیت در رشت

طراحی و چاپ کارت ویزیت در رشت
طراحی و چاپ کارت ویزیت در رشت

چاپ کارت ویزیت یک روش تبلیغاتی پر ارزش و مهم در دنیای تجارت و کسب و کار است. ارائه کارت ویزیت مناسب با فعالیت و ماهیت کسب و کارتان نشان دهنده اعتبار و ارزش بیزینس مورد نظر دارد. طراحی مناسب برای کارت ویزیت بیانگر شخصیت، سلیقه و دیدگاه افراد است. چاپ کارت ویزیت می تواند برای هم ها اعم از سازمان ها و شرکت ها و یا برای افراد و به صورت شخصی انجام گیرد.

ارائه کارت ویزیت روشی برای دادن اطلاعات تماس به سایر افراد است. اطلاعاتی نظیر شماره تلفن، فکس، موبایل، ایمیل، وب سایت و آدرس شبکه های اجتماعی بر روی کارت ویزیت درج می گردد. علاوه بر این برند و نام تجاری یا نام شخص، نام شرکت و سمت صاحب کارت نیز باید در آن لحاظ شده باشد.

اصول طراحی و چاپ کارت ویزیت

طراحی و چاپ کارت ویزیت در رشت
طراحی و چاپ کارت ویزیت در رشت

یکی از اصلی ترین مقولات در چاپ کارت ویزیت مسئله طراحی آن است. همان طور که اشاره شد طراحی های خلاقانه و خاص کلید موفقیت در طراحی کارت ویزیت محسوب می شود. چاپ کارت ویزیت می تواند به صورت تک رو یا دو رو انجام شود. برای افراد یا شرکت هایی که با خارج از کشور مراودات تجاری دارند معمولا کارت ویزیت به صورت دوزبانه طراحی می شود، به این ترتیب که در یک طرف کارت اطلاعات به زبان فارسی و در طرف دیگر به زبان انگلیسی درج می شود.

باید بگوییم برند و نام تجاری شما در طراحی کارت ویزیت فاکتور اصلی و اساسی می باشد . نباید فراموش کنیم که سادگی از مهم ترین عوامل است بنابراین باید از اضافه کردن تصاویر، رنگ و اطلاعات اضافی پرهیز کنیم و حداکثر خلاصه گویی را مصروف داریم. برای چاپ کارت ویزیت مناسب باید در زمان طراحی از فونت های مناسب استفاده شود. منظور از فونت مناسب فونتی است که علاوه بر زیبایی خوانایی مناسبی هم داشته باشد.

از لحاظ رنگ بندی باید یک یا نهایتا دو رنگ غالب مورد استفاده قرار گیرد. استفاده از رنگ های زیاد و متنوع برای تمام کسب و کار ها مناسب نبوده و باید رنگ بندی بر اساس نوع تجارت انتخاب شود. به طور کلی هر یک از رنگ ها پیامی خاص را به مخاطبان منتقل می کنند که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

درصورتی که میخواهید در کارت ویزیت خود از عکس ها استفاده کنید بهتر است از تصاویر با کیفیت بالا بهره بگیرید. استفاده از وکتور در این بخش می تواند کمک شایانی به افزایش زیبایی و جذابیت کارت نماید. ابعاد مختلفی برای کارت ویزیت با توجه به طراحی های مختلف می تواند وجود داشته باشد اما سایز استاندارد برای کارت ویزیت معمولا 8/5 در 4/8 سانتی متر و یا 6 در 9 سانتی متر می باشد.

مفهوم رنگ ها برای استفاده در کارت ویزیت

رنگ سفید در چاپ کارت ویزیت رنگی استاندارد بوده که در اکثر حوزه های فعالیت می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

رنگ آبی نشان دهنده امنیت و امانت داری صاحبان کسب و کار است.

رنگ قرمز به معنای پویایی و اشتیاق در کسب و کار است.

رنگ مشکلی در چاپ کارت ویزیت پیام قدرت را به مخاطبان منتقل می نماید.

رنگ سبز به معنای رشد و درآمد مناسب و پول است.

طراحی و چاپ کارت ویزیت در رشت
طراحی و چاپ کارت ویزیت در رشت

رنگ نارنجی امنیت در سرمایه گذاری و انرژی مثبت را منتقل می نماید.

رنگ زرد در چاپ کارت ویزیت نشان دهنده پویایی ذهنی می باشد.

رنگ بنفش تا حدودی نمایانگر معنویات و قدرت ذهن و تخیل است.

رنگ صورتی حس مهربانی را به مخاطبان القا می نماید.

رنگ طلایی خاص بودن و اولین بودن را نشان می دهد. گاهی اوقات نیز نشان دهنده لاکچری بودن تجارت است.

رنگ نقره ای علاوه بر جذابیت های رنگ طلایی حالتی از پیچیدگی را نیز به همراه دارد.

رنگ خاکستری نشان دهنده بی طرفی و خنثی بودن است.

چاپ کارت ویزیت به صورت افست انجام می شود و معمولا بر روی کاغذهای مختلفی نظیر سلفون مات، سلفون براق، لمینت مات و براق، گلاسه بدون روکش، کاغذ کارتی، کتان آلمانی، کتان اندونزی، گلاسه، کاغذ سوزنی و صدفی، لیزری و سه بعدی انجام می پذیرد. امروزه با توجه به اهمیت خلاقیت و خاص بودن کارت های ویزیت انواع دیگری از کارت ها نظیر کارت های چوبی، فلزی، پلاستیکی و حتی پارچه ای نیز رواج یافته است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *