چاپ کارت شناسایی در رشت

چاپ کارت شناسایی در رشت

چاپ کارت شناسایی در رشت


چاپ کارت شناسایی در رشت

اهمیت کارت های شناسایی با توجه به سطوح تعریف شده در سازمان ها و ارگان ها و همچنین لزوم اطلاع از هویت افراد وارد شده به حریم مجموعه به عنوان پرسنل، برای دسترسی به بخش های مختلف سازمان می باشد.
مدیران سازمان های مختلف برای تفکیک قسمت های سازمان و بالا بردن سطح امنیت آن، نیاز به چاپ کارت شناسایی برای کارمندان و پرسنل خود و حتی کارت میهمان برای حضور ارباب رجوع دارند. کارت های شناسایی یا کارت پرسنلی علاوه بر موارد یاد شده، باعث ایجاد حس رضایت برای پرسنل سازمان و میهمانان میشود، چرا که خود را جزئی حقیقی از سازمان یا مجموعه می دانند.
این کارت می تواند اطلاعات هویتی، عکس پرسنلی، اطلاعات سازمانی، انواع بارکدهای QR و میله ای و . . . را در خود جای دهد.

چاپ کارت شناسایی PVC

چاپ کارت شناسایی PVC  (چاپ افست کارت شناسایی ) یکی از پر طرفدارترین نوع چاپ کارت های پی وی سی می باشد. چاپ کارت شناسایی هوشمند یکی از دقیق ترین و حساس ترین انواع چاپ کارت های PVC می باشد.

مزایای استفاده از کارت PVC شناسایی

  • دوام و ماندگاری کارت شناسایی PVC نسبت به کارتهای کاغذی و مقوایی بسیار بیشتر است.
  • کارت هایی که از جنس PVC تولید می شوند ۱۰۰% قابلیت بازیافت دارند.
  • یکی از مهمترین مزایای استفاده از کارت شناسایی PVC قابلیت ضد آب بودن و انعطاف پذیری فوق العاده آن ها است.
چاپ کارت شناسایی در رشت
چاپ کارت شناسایی در رشت

انواع چاپ کارت PVC

  • چاپ کارت  PVC به روش  مستقیم
  • چاپ کارت  PVC به روش  غیر‌مستقیم

چاپ کارت‌ شناسایی PVC اولین وظیفه‌اش شناسایی است. به این منظور ابتدا در زمان ثبت نام، اطلاعات صاحب کارت روی کارت قرار داده می‌شود. این اطلاعات، اقلام هویتی مثل نام، نام خانوادگی، تاریخ و محل تولد و مواردی از این قبیل را شامل می‌شود.

در کارت‌های سنتی، به کمک عکس صاحب کارت که روی کارت اسکن شده‌ است و یک مهر مخصوص که شبیه علامت جمهوری اسلامی خورده، عمل تصدیق هویت انجام می‌شود.

در کارت ملّی هوشمند که از نوع کارت اسمارت می باشند هم روال مشابهی وجود دارد؛ اما تصدیق هویت در اینجا تنها به عکس محدود نمی‌شود. علاوه بر عکس، اطلاعات بیومتریکی (اثر انگشت) صاحب کارت نیز می‌تواند روی کارت قرار گیرد.

از همه مهم‌تر اینکه اطلاعات بیومتریکی به صورت الکترونیکی قابل بررسی هستند. این به این معنی است که در یک مرکز بهره‌برداری که به حسگر اثر انگشت مجهز است، صاحب کارت بعد از قرار دادن کارتش در کارتخوان، انگشت خود را روی حسگر اثر انگشت قرار می‌دهد؛ سپس سیستم بررسی می‌کند که آیا اثر انگشت صاحب کارت با اثر انگشتی که روی کارت به صورت الکترونیکی ذخیره شده یکسان است یا خیر. در صورت یکسان بودن امکان ادامه عملّیات وجود خواهد داشت. به این ترتیب امکان جعل هویت به حداقل می‌رسد.

چاپ کارت شناسایی PVC  به دو روش انجام میشود

چاپ افست دیجیتال کارت PVC:

در این روش چاپ افست کارت شناسایی  PVC به صورت افست و شیت چاپ می شود. اطلاعات در زیر لایه لمینیتی قرار میگیرند و از ماندگاری و کیفیت بالایی برخوردارند.در چاپ افست هم میتوان متغیرهای متعددی رو و پشت کارت قرار داد مثل اطلاعات شخصی افراد یا کیو آر یا بارکد ،معمولا زمان چاپ کارت ها حدود یک هفته به طول می انجامد.حداقل تعداد ۱۰۰ عدد می باشد. اطلاعات افراد در فایل اکسل به صورت جداگانه ارائه می شود.

چاپ دیجیتال کارت شناسایی PVC :

با داشتن یک دستگاه کارت پرینتر داخل شرکت یا سازمان خود می توانید براحتی کارت های پرسنلی یا کارت های امنیتی ورود و خروج تهیه کنید که البته نکته مهم آن این است که کارت ها کاملاً با سلیقه شرکت و سازمان شما تهیه شده اند. طرح و حتی هولوگرام های روی کارت توسط شما طراحی می شوند و مستقیماً در محل کار و اتاق خودتان تکثیر می شوند.

در چاپ دیجیتال مستقیم کارت پی وی سی ، هد مستقیما بر روی ریبون قرار می گیرد.  رنگها به سبب حرارت هد بر روی کارت می نشیند.

ویژگی های امنیتی کارت شناسایی

امنیت کارت شناسایی برای سازمان ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بنابراین می بایست برای افزایش امنیت آنها از تمهیداتی استفاده نمود. برخی از ویژگی هایی که برای افزایش امنیت کارت‌ شناسایی هوشمند روی آن ها لحاظ می گردد عبارتند از :

  • چاپ هولوگرام
  • ساختار سطحی
  • ساختار قابل لمس
  • چاپ بارکد برای شناسایی فرد
  • اثر انگشت و یا امضای شخصی
  • استفاده از تراشه یا حافظه
  • جوهر های امنیتی

برای چاپ اطلاعات روی کارت ها می توان از جوهرهای مختلفی استفاده نمود. از پرکاربردترین جوهرها در چاپ کارت شناسایی PVC  جوهرهای UV و IR هستند که می توانند امنیت کارت ها را فراهم نمایند.

  • چاپ هولوگرام

چاپ هولوگرام را می توان هم در عرض کارت و هم در طول آن مورد استفاده قرار داد. برای این کار می توان از هولوگرام معمولی و هولوگرام های قطعه استفاده نمود. اما برای افزایش هر چه بیشتر امنیت کارت ها، استفاده از هولوگرام شفاف در سرتاسر کارت توصیه می گردد.

کارت شناسایی PVC به ۲ دسته تقسیم‌بندی می‌گردد

1- چاپ کارت شناسایی PVC(ساده): این نوع کارت غیرهوشمند است و صرفا برای شناسایی و روئیت کارت چاپ زده می‌شود.

چاپ کارت شناسایی در رشت
چاپ کارت شناسایی در رشت

 2- چاپ کارت شناسایی هوشمند: نظیر چاپ روی کارت مایفر ۱k، کارت مایفر ۴k، کارت دسفایر، کارت مغناطیسی، کارت R/O 125k

کارت مغناطیسی
کارت مغناطیسی
کارت دسفایر
کارت دسفایر
چاپ کارت شناسایی در رشت
چاپ کارت شناسایی در رشت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *