چاپ کارت پی وی سی فوری در رشت

چاپ کارت پی وی سی فوری در رشت

چاپ کارت پی وی سی فوری در رشت


چاپ کارت پی وی سی فوری در رشت

در حال حاضر یکی از پرکاربردترین شیوه های احراز هویت جهت ارائه خدمات گوناگون، بهره گیری از کارت های پی وی سی  (PVC) می باشد. کارت سوخت، کارت های اعتباری و بانکی، کارت های شناسایی و عضویت، کارت های حضور و غیاب و کنترل تردد، کارت های تخفیف و … از نمونه های استفاده از کارت های PVC می باشد.

چاپ کارت پی وی سی فوری در رشت
چاپ کارت پی وی سی فوری در رشت

روش های چاپ کارت  PVC

چند روش برای چاپ کارت PVC وجود دارد که با توجه به ویژگی های مورد نیاز برای چاپ، روش مناسب انتخاب می شود. این روش ها عبارتند از چاپ آفست، چاپ دیجیتال مستقیم و غیر مستقیم، و در نهایت چاپ تلفیقی.

  • چاپ آفست: روش چاپ آفست کارت PVC مناسب برای تیراژ بالای هزار عدد با طرح ثابت و فاقد اطلاعات متغیر می باشد. چاپ آفست کارت PVC به دو روش چاپ تک کارت و چاپ شیت انجام می شود که هر کدام مزایای خاص خود را دارند.
  • چاپ دیجیتال: روش چاپ دیجیتال کارت PVC مناسب برای تیراژ پایین و طرح متغیر می باشد، مانند نام و تصویر در کارت های شناسایی که دستگاه های چاپ دیجیتال کارت پی وی سی به دو روش چاپ مستقیم و غیر مستقیم تقسیم می شوند. نحوه عملکرد چاپ مستقیم و غیر مستقیم متفاوت است.

ماده مصرفی چاپگر کارت با تکنولوژی چاپ مستقیم، ریبون می باشد. بر خلاف پرینترهای سنتی کاغذ که چاپ با استفاده از کارتریج های جوهر انجام می شد، پرینترهای کارت شناسایی از ریبون استفاده می کنند.

در مکانیزم چاپ حرارتی مستقیم، هد چاپگر مستقیماً بر روی ریبون و کارت قرار گرفته و رنگ ها به سبب حرارت هد بر روی کارت می نشیند. ریبون مورد استفاده از 4 لایه رنگی YMCK و یک لایه تثبیت تشکیل شده است.

در مکانیزم چاپ غیر مستقیم تصویر توسط هد روی فیلم چاپ و سپس از فیلم بر روی کارت منتقل می گردد. شیوه چاپ غیر مستقیم به نسبت چاپ مستقیم گران تر بوده و از ماندگاری و کیفیت چاپ بالاتری برخوردار می باشد. مواد مصرفی در چاپگر های کارت چاپ غیر مستقیم ریبون و فیلم می باشد.

  • چاپ تلفیقیاین روش ترکیبی از چاپ آفست کارت های PVC و چاپ دیجیتال می باشد.
چاپ کارت پی وی سی فوری در رشت
چاپ کارت پی وی سی فوری در رشت

چاپ کارت PVC با روکش لمینت

چاپ کارت PVC با روکش لمینت در تمام چاپگرهای کارت شناسایی ممکن نیست و تنها برخی از چاپگرهای مخصوص حجم بالا و حرفه ای برای چاپ کارت هایی با روکش لمینت مناسب است.

فواید لمینت بودن کارت چاپ شده:

  • طول عمر کارت های شناسایی با روکش لمینت بسیار طولانی تر است و به طور متوسط بین 4 تا 10 سال عمر می کنند.
  • در صورت لمینت بودن کارت، اضافه کردن ویژگی های امنیتی مانند تصاویر هولوگرام ممکن می شود، که باعث می شود کارت شناسایی امنیت بالاتری داشته باشد و جعل آن سخت تر باشد.
  • وجود روکش لمینیت روی کارت، آن را در برابر نور مضر UVحفظ می کند و از محو شدن اطلاعات به مرور زمان محافظت می کند.
  • استهلاک کارت کمتر می شود.
  • اگر چه هزینه بیشتری برای چاپ هر کارت نیاز است، اما در دراز مدت صرفه جویی هزینه را در پی خواهد داشت.

چاپ کارت PVC با نوار مغناطیسی

برای چاپ کارت پی وی سی با نوار مغناطیسی و تمایل به استفاده از کارت های PVC دارای نوار مغناطیسی، باید یک انکدر (رمز گذار) نوار مغناطیسی به چاپگر خود اضافه کنید. اضافه کردن یک انکدر امکان خواندن و رمز گذاری کارت شناسایی را در زمان چاپ به شما می دهد. اکثر پرینترهای چاپ کارت PVC، قابلیت اضافه کردن انکدر را دارند.

تهیه چاپگری با قابلیت چاپ نوار مغناطیسی، یک روش هوشمند برای صرفه جویی هزینه در آینده می باشد. به این دلیل که اکثریت پرینترها را نمی توان ارتقاء داد و اگر پرینتر شما این قابلیت را نداشته باشد و در آینده نیاز به چاپ نوار مغناطیسی داشته باشید، برای شما مشکل ساز خواهد بود.

چاپ کارت پی وی سی فوری در رشت
چاپ کارت پی وی سی فوری در رشت

چاپ کارت مایفر

چاپ کارت مایفر معمولاً برای کارت شناسایی، کارت پرسنلی، کارت حضور و غیاب، کارت دانشجویی، کارت پارکینگ، کارت عضویت، کارت گارانتی، کارت تخفیف و باشگاه مشتریان مورد استفاده قرار می گیرد. 

  • اگر تعداد بالای ۱۰۰۰ عدد کارت مایفر نیاز دارید و اطلاعات اعضا و افراد یا کالاها را در اختیار دارید، بهترین روش، چاپ افست و چاپ دیجیتال است که برای موارد با ماندگاری بالا انتخاب می شوند.
  • اگر تعداد کمتر از ۱۰۰۰ عدد نیاز دارید یا ماندگاری در حدود یک یا دو سال مد نظر شما هست، چاپ افست گزینه مناسبی است.
چاپ کارت پی وی سی فوری در رشت
چاپ کارت پی وی سی فوری در رشت

 چاپ افست

در چاپ افست شما باید تعداد سفارش های خود را با توجه به الگوی زیر انتخاب کنید:

  • اگر کارت پی وی سی، کارت مایفر، کارت RO، یا کارت دسفایر باشد حداقل سفارش شما ۶۰۰۰ عدد باید باشد.
  • برای چاپ کارت نوار مغناطیسی HiCo ( کارت بانکی، مگنت و نوار مغناطیسی) به روش افست باید سفارش شما مضرب ۱۰۰۰ عدد باشد.

 در چاپ افست از یک لایه محافظ یا Overlay جهت محافظت از کارت و بالا بردن طول عمر آن استفاده می شود. زمان چاپ کارت در چاپ افست حداقل ۱۰ روز کاری می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با مجموعه چاپ سخن نو در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *