تنها مرکز چاپ کارت PVC فوری در رشت

تنها مرکز چاپ کارت PVC فوری در رشت

تنها مرکز چاپ کارت PVC فوری در رشت


تنها مرکز چاپ کارت PVC فوری در رشت

چاپ کارت pvc

چاپ کارت PVC سالهاست که به دلیل جنس با دوام و کیفیت بالای PVC محبوب تر از چاپ کارت با سایر متریال هاست. استفاده از این نوع پلی وینیل کلراید برای چاپ کارت در عین کیفیت و دوام بالا بسیار به صرفه است.

یکی از مهم‌ترین مزایای چاپ کارت PVC مقاومت این نوع کارت ها در برابر خم شدن و شکستن است، از طرف دیگر ضد آب بودن کارت پی وی سی و آسیب ناپذیری آن در برابر حرارت و فشار از ویژگی های بسیار مثبت و کاربردی کارت پی وی سی قلمداد می‌شوند.

چه کارت هایی باید از جنس پی وی سی باشند؟ چاپ کارت پی وی سی برای کارت شناسایی ، کارت ویزیت ، کارت هدیه ، کارت گارانتی و کارت تخفیف بسیار متداول است چرا که این نوع کارت ها باید با دوام باشند و رنگ ها را به بهترین شکل ممکن نمایش دهند. این ویژگی ها در این نوع خاص از پلاستیک کاملا رعایت شده و از همین رو، ما در داتکو چاپ کارت PVC را به تمام مشتریانمان پیشنهاد می‌کنیم.

چاپ سخن نو مفتخر است که با داشتن تیم مجرب و تخصصی، بهترین مشاوره در خصوص ارائه خدمات چاپ کارت PVC و چاپ کارت پی وی سی فوری را به شما ارائه کند؛ جهت استفاده از مشاوره رایگان در خصوص هر نوع خدمات چاپ کارت پی‌وی‌سی می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

تنها مرکز چاپ کارت PVC فوری در رشت
تنها مرکز چاپ کارت PVC فوری در رشت

روش‌ های چاپ کارت PVC

چاپ کارت پی وی سی با استفاده از چاپگرهای مخصوص انجام می‌شود. به این چاپگرها پرینتر کارت گفته می شود. چاپ کارت پی وی سی به دو روش افست و دیجیتال انجام می‌شود.

چاپ افست

چاپ کارت به روش افست جزو جدیدترین و رایج ترین تکنیک‌ها در صنعت چاپ شناخته شده است که برای چاپ کارت PVC در تیراژهای نسبتا بالا بهترین انتخاب است. چاپ افست کارت PVC با دستگاه‌های بسیار پیشرفته در چاپخانه مخصوص کارت پی‌وی‌سی و به صورت غیر مستقیم انجام می گیرد و علاوه بر کیفیت بالایی که ارائه می دهد، از نظر قیمت نیز بسیار مقرون به صرفه است. روش فوق نسبت به دیگر شیوه‌ های چاپ کارت پی وی سی سرعت بیشتری دارد.

در واقع با استفاده از این تکنیک می‌توان تعداد بیشتری کارت چاپ نمود. به عبارتی روش مذکور برای چاپ در تیراژ پایین مقرون به صرفه نیست. چاپ کارت افست به دو صورت خشک و معمولی انجام می‌شود که در چاپ معمولی برای گزینش جوهر توسط پلیت از محلول آبی استفاده می شود، در حالی که در چاپ خشک از هیچ نوع محلول رطوبت دهی استفاده نمی‌شود.

در تکنیک افست ابتدا طرح مورد نظر برای چاپ بر روی صفحه‌ای فلزی به نام زینک منتقل می‌شود، سپس با مواد شیمیایی این صفحه را به گونه ای حساس می‌کنند که فقط نوشته‌ها و تصاویر آن، مرکب چاپ را به خود می‌گیرد، در مرحله بعد نیز زینک‌ها به چاپخانه ارسال می‌گردند. آن قسمت‌هایی از زینک که فاقد رنگ هستند، با استفاده از یک غلطک مرطوب می‌شوند و سپس توسط غلطک بر روی آن مرکب زده می‌شود. از آنجایی که مرکب چرب شده است بر روی قسمت هایی که مرطوب است نمی‌نشیند و فقط روی قسمت‌ های خشک مرکب قرار می‌گیرد.

انواع چاپ افست:

چاپ سینگل

در روش چاپ Offset سینگل (مات) یا تک کارت، ابتدا در چاپخانه اطلاعات ثابت به روش افست روی کارت ها درج می‌شود و سپس اطلاعات متغیر با چاپگر دیجیتال روی کارت‎‌ها چاپ می‌شود. جهت چاپ اطلاعات متغیر نیز یک باکس سفید روی کارت در نظر گرفته می‌شود، زیرا نمی‌توان در بخش‌هایی که قبلا چاپ زده شده است، اطلاعاتی چاپ نمود. سپس اطلاعات لازم توسط دستگاه چاپ کارت پی وی سی در آن قسمت چاپ زده شود.

چاپ لمینتی

چاپ Offset لمینتی برای چاپ در تیراژهای بالا کاربرد دارد. در این روش، تولید کارت و چاپ همزمان صورت می‌گیرد و سپس لایه لمینت بر روی کارت قرار می‌گیرد. این امکان را به مشتری می‌دهد در هر نقطه‌ای از کارت امکان شخصی سازی و چاپ اطلاعات متغیر، مانند بارکد، چاپ سریال، نام و نام خانوادگی، کد ملی، امباس، Qrcode و … را داشته باشد.

چاپ دیجیتال

چاپ دیجیتال نوعی چاپ است که با استفاده از آن می‌توان کارت های پی وی سی را در تیراژهای پائین چاپ نمود. این روش از طریق کارت پرینت انجام می‌گیرد. کارت هایی که با این تکنیک چاپ می شوند دارای کیفیت مطلوبی هستند و با سرعت قابل توجهی به چاپ می‌رسند. به عبارتی این روش امکان چاپ کارت PVC فوری را پس از درخواست در تیراژ کم به کاربر می‌دهد.

همچنین از طریق آن می‌توان اقدام به تغییر طرح و اطلاعات کارت نمود. لازم است بدانید که هزینه چاپ دیجیتال نسبت به روش‌های سنتی مانند چاپ افست بیشتر است. اما می‌توان این هزینه زیاد را با کمی صرفه جویی در تیراژهای پایین جبران نمود.

این تکنیک از طریق دستگاه های چاپ دیجیتال و به صورت مستقیم توسط کامپیوتر بر روی کارت های پی وی سی PVC انجام می‌گیرد. برای انجام عملیات چاپ می‌بایست پرینترهای چاپ کارت را به یک کامپیوتر متصل نمود. این کامپیوتر اطلاعاتی که باید روی کارت ها چاپ شوند نظیر تصاویر و متن و غیره را به چاپگر می‌فرستد تا آن‌ها را چاپ نماید.

رایج ترین مورد استفاده از چاپ دیجیتال مرحله شخصی ‌سازی کارت‌ های اعتباری است. بدین صورت که ابتدا چاپ اطلاعات ثابت با استفاده از دیگر روش‌های چاپ روی پی وی سی انجام شود و سپس رمزگذاری و شخصی ‌سازی آن ها توسط پرینترهای دیجیتال و با سرعت‌ بالا صورت می‌گیرد.

انواع چاپ دیجیتال:

چاپ کارت پی وی سی به روش دیجیتال نیز به دو صورت امکان پذیر است.

چاپ حرارتی مستقیم

در روش چاپ حرارتی مستقیم، هد چاپگر به صورت مستقیم بر روی کارت pvc و ریبون قرار می‌گیرد. رنگ ریبون به موجب حرارتی که از طریق هد به آن وارد می‌شود بر روی کارت پخش می‌شود. ریبون قابل استفاده در این روش از چهار لایه رنگی YMCK و یک لایه (Overlaye) تشکیل شده است.

چاپ حرارتی غیر مستقیم

در روش چاپ حرارتی غیر مستقیم، ابتدا چاپ طرح مورد نظر از طریق هد چاپگر بر روی فیلم درج می‌شود و سپس از روی فیلم به سطح کارت پی وی سی منتقل می‌شود.

 

چاپ کارت پی وی سی یا به صورت دیجیتال و یا افست انجام می‌شود. در روش دیجیتال با کارت پرینتر ، کارت پی وی سی داخل دستگاه قرار می‌گیرد و باقی مراحل را کارت پرینتر انجام می‌دهد. در نهایت کارت چاپ شده از دستگاه خارج می‌شود.

این عملیات کمتر از پنج دقیقه زمان می‌برد اما چاپ کارت در تیراژ بیشتر از 200 عدد با این دستگاه‌ها از نظر اقتصادی به صرفه نیست.

چاپ کارت به روش افست مقرون به صرفه تر است اما حداقل تیراژی که با چاپ افست کارت پی وی سی چاپ می‌شود 500 عدد است، از طرف دیگر این تیراژ کارت پی وی سی باید یک طرح ثابت باشد. با توجه به این مسائل، چاپ کارت پرسنلی به صورت دیجیتال و چاپ کارت ویزیت به صورت افست توصیه می‌شود.

قیمت چاپ کارت پی وی سی به چه صورت محاسبه می‌شود؟ 

با توجه به اینکه چاپ کارت پی وی سی انواع مختلفی دارد، قیمت ها بسته به تیراژ و نوع چاپ می‌توانند بسیار متغیر باشند. جهت دریافت لیست تعرفه ها با کارشناسان چاپ سخن نو تماس بگیرید .

چاپ سخن نو مجهزترین مرکز چاپ کارت PVCبا کادری متخصص آماده ارائه خدمات تخصصی چاپ کارت پی وی سی در هر تیراژی است که از نظر کیفیت بسیار عالی و از لحاظ قیمت بسیار مقرون به صرفه است.

تنها مرکز چاپ کارت PVC فوری در رشت
تنها مرکز چاپ کارت PVC فوری در رشت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *