شعر سپید تعریفی زیبا از مفهومِ نامفهوم عشق

g636951

انسان همواره در راه جست و جوی مفهوم تمام خصایص و تعاریف اطراف خود در تکاپو است و همیشه می خواهد مفهومی قابل درک از آن ها پیدا کند‌. عشق مظهری از زندگی است که از دیر باز تا کنون همواره اشخاص نام آشنایی چون دانته، حافظ، سعدی، افلاطون، نیما، شاملو و … بخش زیادی از زندگی خود را در تکاپوی یافتن مفهوم آن و ارائه ی تعریفی درست از آن به سر برده اند. حاصل این تکاپو ها همواره اشعار بسیار زیبایی در انواع و اقسام قالب ها است که تا به امروز مانده و قطعاً تا هزاران سال آینده نیز پا بر جا خواهند ماند.

جالب است بدانید حتی اگر به تعریف اشعار این مشاهیر نگاهی بیندازید، شاهد مفهوم مشخصی از عشق نخواهید شد؛ لذا عشق حس نابی می باشد که هر زبان و لحنی از تعریف آن قاصر است.

در واقع اشعار تنها چیز هایی هستند که توانسته اند گوشه ای از این حس حیرت انگیز را تعریف کنند و مفهوم نامفهوم عشق را بگویند. شعر سپید از جمله اشعاری است که شاعرانی چون نیما توانسته اند با بهره مندی از این قالب شعری مفهوم لطیفی از عشق ارائه دهند.

در مورد شعر سپید بیشتر بدانید

تعریف شاملو از عشق

همان طور که در تیتر قبلی ذکر کردیم تعریف عشق پارادوکس زیبایی از مفهومی نا مفهوم است که شاملو این موضوع را به زیبایی هر چه تمام تر در اشعار خود گفته است. در واقع با خواندن اشعار شاملو هیچ تعریف مفهوم و مشخصی از این پدیده نخواهید یافت، چرا که او معتقد بود عشق غیر قابل توصیف است.

شاملو با سرودن اشعار عاشقانه در قالب شعر سپید و از میان برداشتن ردیف و قافیه، جایگاه عقل و منطق را کم رنگ کرده و در مقابل جایگاه ویژه ای به احساسات عاشقانه اختصاص داده است، به طوری که با خواند اشعار او می توانید احساس القا شده از کلمه به کلمه ی عبارات را دریافت کرده و آن ها را با پوست و گوشت و استخوان خود درک کنید.

با شعر سپید پا به دنیای احساسات بگذارید

u050222

شعر های سپید با تمام ویژگی ها و خصوصیاتی که دارند، همیشه جزء محبوب ترین اشعار محسوب می شوند. اما از آن جا که هیچ قانونی در سرودن این قالب شعری وجود ندارد، افراد نابلد زیادی پا به این عرصه گذاشته اند. به همین دلیل برای این که با شعر سپید پا به دنیای احساسات بگذارید، لازم است اشعار شاعران کار بلد را دنبال کنید، شاعرانی که به خوبی فرق شعر سپید واقعی را با عبارات نا مفهوم می دانند.

بد نیست بدانید در وب سایت هایی همچون وب سایت کتابچین می توانید اشعار عاشقانه زیبایی پیدا کرده و دانلود نمایید و  از جمله بهترین مراجعی هستند که همواره می کوشند آثار بهترین شاعران را نه فقط در زمینه ی شعر سپید بلکه در همه ی حوزه ها شناسایی کرده و در اختیار تقاضا کننده ها قرار دهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *