ست اداری خلاقانه

images 3 1

وقتی صحبت از طراحی ست اداری می‌شود، می‌توان به طراحی سربرگ اداری، طراحی پاکت نامه و طراحی کارت ویزیت اشاره کرد که طراحی کاغذ یادداشت، کارت پرسنلی، طراحی فولدر، فاکتور، قبض، کارت تبریک، ماگ و کاور و لیبل CD را نیز می‌توان طراحی و استفاده کرد.

ست اداری یا به اصطلاح مجموعه اوراق اداری یکی از مهمترین ارکان یک کسب و کار پویا است. طراحی ست خلاقانه مناسب با کسب و کار هر مجموعه می تواند در موفقیت آن مجموعه موثر باشد. طراحی ست اداری حرفه ای و خلاقانه یکی از راههای ارتباط سریع مخاطب با مجموعه هدف و دریافت پیام می باشد.
به عنوان یک مدیر مجموعه تجاری باید قبول کرد که هویت سازمانی یک شرکت، بنیان آن مجموعه است و این هویت سازمانی را چیزی بغیر از طراحی ست اداری زیبا و جذاب، تجلی نمی بخشد.
گام موفق برای داشتن یک ست اداری حرفه‌ای، استفاده از عناصری مشخص مانند رنگ سازمانی، آرم، نوع و اندازه فونت، نشانی، شعار شرکت و توضیح فعالیت مربوطه است که همه اوراق اداری را هماهنگ و یکسان بنماید.
فراموش نکنید که هر یک از اقلام اوراق اداری شما توسط صدها و هزاران مشتری، بارها دیده می‌شود، پس سرمایه‌گذاری برای داشتن یک طراحی ست اداری استثنایی، سرانجام شما را در دست‌یابی به اهدافتان کمک خواهد کرد.

به دلیل زیبایی شناختی و هماهنگی هر بیشتر سازمان یا برند، بهتراست اوراق اداری براساس تم لوگو و یا وبسایت و متناسب با هم طراحی و چاپ گردند. ست اداری معمولا شامل :

موارد دیگری نیز مانند فلش کارت ها، کارت های اعتباری، کارت های پرسنلی، فاکتور، فولدر یا پوشه و … نیز وجود دارد که در مجموعه اوراق اداری آورده می شوند، اما به دلیل عمومی نبودن آنها زیاد به آن ها پرداخته نمیگردد. موارد یادشده ممکن است به نیاز تعداد معدودی از متقاضیان تهیه و چاپ گردد و در واقع به نیاز مشتری بستگی دارد.

images 6 1

عناصر طراحی ست اداری:

نام‌گذاری
 خلق نامی مناسب برای شرکت، محصول و یا خدمات از نکات ابتدایی و مهم برای هویت سازی یک شرکت و طراحی ست اداری برای آن است. این موضوع در ابتدا آسان به نظر می‌رسد. اما برای انتخاب اسم برند، به دانش و تجربه در زمینه تبلیغات نیاز است. نام باید بی نظیر و خاص، واضح و غیر مبهم و در عین حال به یاد ماندنی باشد.
لوگو
از دیگر موارد مهم و اصلی در طراحی ست اداری داشتن لوگو است. لوگو یک آرم گرافیکی یونیک است که هویت یک شرکت یا محصول را نشان می‌دهد. لوگو معمولا شامل متن یا تصویر و یا ترکیبی از هردوی آنهاست. اگر طراحی لوگو به درستی انجام گیرد جذابیت بیشتری به ست اداری داده و در یاد مخاطب ماندگار می‌شود. لوگو تصویر از شرکت ایجاد می‌کند و به مشتری یادآور می‌شود که شرکت شما وجود خارجی دارد.
رنگ سازمانی
رنگ سازمانی به انتخاب شرکت انجام می‌گیرد و مجموعه‌ای از رنگ‌های ثابت است که جزیی از هویت شرکت و سازمان می‌شود. رنگ سازمانی یکی از عناصر طراحی ست اداری و هویت سازمانی است که شرکت و برند را ماندگار و متمایز می‌کند. رنگی که در طراحی ست اداری استفاده می‌شود باید متناسب با رشته کاری شرکت باشد و همچنین حس اعتماد و همراهی را در مخاطب برانگیزد.
فونت
عنصر مهم بعدی فونت است که ویژگی‌های یک برند را تداعی می‌کند. فونت سبب شناسایی و تمایز یک شرکت می‌شود و بدین ترتیب می‌تواند یکی از بهترین عناصر هویت و عوامل مهم در طراحی ست اداری باشد.
کارت ویزیت
کارت ویزیت از عناصر اصلی در طراحی ست اداری و یکی از راه‌های سنتی برای معرفی شرکت‌هاست. کارت ویزیت خلاصه‌ای از اطلاعات یک شرکت مانند نام و لوگو و راه‌های ارتباطی در آن قید شده است. 
سربرگ
سربرگ مورد بعدی است که در طراحی ست اداری لازم است. هر نوشته و سندی که از یک شرکت بیرون می‌آید باید بر روی سربرگ‌های مخصوص شرکت نوشته شده باشد. به همین علت باید علاوه بر زیبایی، کیفیت بالایی داشته باشد و شامل نام، لوگو، و اطلاعات مختصری از شرکت در آن ذکر شود.
پاکت نامه
پاکت نامه جزء دیگری از ست اداری است که از آن برای مکاتبه کردن، ارسال بروشور، انتقال اطلاعات رسمی و … استفاده می‌شود. پاکت نامه معمولا دارای طراحی ساده‌ای دارد. لوگو، نام شرکت و اطلاعات مختصری بر روی آن چاپ می‌شود.
ست اداری می‌تواند شامل موارد دیگری همچون فولدر، طراحی بسته بندی، هدایای تبلیغاتی و … نیز باشد.

طراحی و چاپ ست اداری خود را به ما بسپارید.

با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *