چاپ کارت شناسایی

چاپ کارت شناسایی

چاپ کارت شناسایی


چاپ کارت شناسایی

کارت شناسایی

قبل از آنکه در مورد مزایای چاپ کارت شناسایی صحبت کنیم، کمی اطلاعات در مورد کارت شناسایی بدست آوریم. کارت شناسایی همانطور که از نامش پیداست کارتی است که به منظور معرفی و شناسایی افراد و تشخیص هویت آنان به کار می‌رود.
امروزه استفاده از این کارت‌ها بسیار رواج یافته است، طوری که اغلب سازمان ها، شرکت‌های بزرگ، ادارات، موسسات و حتی مراکز آموزشی نظیر دانشگاه‌ها و مدارس نیز از کارت شناسایی استفاده می‌کنند. در واقع این کارت به منظور شناسایی افراد جهت اعطای مجوز دستیابی به مراکز داده و یا ارائه خدمات خاص از قبل تعریف شده به آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چاپ کارت شناسایی PVC

کارت شناسایی را معمولا به صورت روزانه و در طولانی مدت استفاده می‌کنند به همین علت دوام و استحکام آن یکی از مهمترین معیارهای انتخاب است. در گذشته کارت‌های شناسایی به صورت کاغذی و یا مقوایی چاپ می‌شدند و با یک کاور پلاستیکی از آن‌ها محافظت می‌کردند.

اما امروزه برای چاپ کارت شناسایی از کارت PVC استفاده می‌کنند. این دسته از کارت‌ها در انواع گوناگون و رنگ‌های متنوعی وجود دارد و معمولا با ضخامت‌های متفاوتی از ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ میکرون تهیه می‌شوند.

اما مناسبترین ضخامت برای چاپ کارت شناسایی پی وی سی استفاده از کارت ۷۶۰ میکرون است. یکی از دلایلی که برای تولید کارت شناسایی از کارت‌های PVC استفاده می‌شود، دوام و ماندگاری بالا و قابلیت‌های فراوان آن‌ها است.

چاپ کارت شناسایی
چاپ کارت شناسایی
  • دوام و ماندگاری کارت شناسایی PVC نسبت به کارت‌های کاغذی و مقوایی بسیار بیشتر است.
  • کارت‌های شناسایی پی وی سی از ماده‌ای به نام پلی وینیل کلراید تولید می‌شوند که ۱۰۰٪ قابل بازیافت است.
  • یکی از مهمترین مزایای استفاده از کارت شناسایی پی وی سی قابلیت ضد آب بودن و انعطاف‌پذیری فوق العاده بالای آن‌ها است.
  • این کارت‌ها در برابر ضربه و سایش مقاوم و مستحکم هستند.
  • چاپ روی کارت‌های پلاستیکی بسیار با کیفیت و با ماندگاری بالا خواهد بود.

با توجه به تجربه تیم تخصصی چاپ سخن نو در زمینه صدور کارت شناسایی توصیه ما این است که حتما برای چاپ این کارت‌ها از PVC استفاده نمایید. زیرا در حال حاضر یکی از پر کاربرد‌ترین شیوه‌های احراز هویت جهت ارائه خدمات گوناگون، بهره گیری از کارت‌های PVC  است.

طراحی کارت شناسایی PVC

طراحی حتما باید توسط نرم‌افزار‌های گرافیکی حرفه‌ای مانند فتوشاپ و یا کورل انجام گیرد. همچنین باید توجه نمود که نکاتی را که برای چاپ کارت‌ها مهم هستند از جمله رزولوشن، سایز کارت، مود رنگی و … رعایت شود. در طراحی کارت‌های PVC هیچ نوع محدودیتی وجود ندارد و می‌توان بر اساس نیاز و سلیقه آن‌ها را به صورت عمودی یا افقی و به نسبت میزان اطلاعات به صورت یک رو یا دورو طراحی کرد.

در هنگام طراحی می‌توان از لوگو و یا رنگ سازمانی استفاده نمود و به نحوی در راستای برندسازی یک گام برداشت. معمولا بر روی کارت شناسایی اطلاعاتی همچون نام، نام خانوادگی، کد پرسنلی، سمت کاری فرد، تاریخ اعتبار و … چاپ می‌شوند، بنابراین باید محل درج هر کدام روی کارت مشخص گردد.

یک طراحی حرفه‌ای و جذاب برتری و تمایز شما را نسبت به دیگران نشان می‌دهد. همچنین کارت‌های شناسایی شامل یکسری اطلاعات مهم هستند که با توجه به اینکه کارت‌های پی وی سی قادر به ذخیره‌سازی اطلاعات هستند بهترین انتخاب ممکن است.

 

در صورتی که می‌خواهید یک طرح خاص و منحصر به فرد داشته باشید می‌توانید با طراحان ما مشورت کنید.

 

روش چاپ کارت شناسایی PVC

برای چاپ می‌توان از انواع کارت پی وی سی که شامل کارت PVC ساده، کارت مگنت و کارت مایفر است استفاده نمود. چاپ روی کارت‌های PVC از طریق پرینتر کارت‌ها و با تکنیک‌های چاپ افست و چاپ دیجیتال امکان‌پذیر است. استفاده از هر تکنولوژی چاپ کارت PVC شرایط خاصی دارد که در همین مطلب به صورت مجزا شرح خواهیم داد.

چاپ افست کارت شناسایی PVC: این روش برای چاپ کارت در تیراژهای بالای ۱۰۰۰ عدد و زمانی که طرح ثابت است مورد استفاده قرار می‌گیرد. چاپ افست بسیار مقرون به صرفه است و کیفیت مطلوبی را ارائه می‌نماید.

چاپ دیجیتال کارت شناسایی PVC: این روش نیز در مواردی که کارت‌های چاپی دارای اطلاعات متغیر (نام و نام خانوادگی و …) بوده و تیراژ آن‌ها کمتر از ۱۰۰۰ عدد است کاربرد دارد.

شرکت پرینتیم چاپ کارت شناسایی پی وی سی را چه به روش چاپ افست و چه به روش چاپ دیجیتال در کوتاهترین زمان ممکن با بالاترین کیفیت انجام می‌دهد.

 

قیمت چاپ کارت شناسایی

قیمت بستگی به عوامل گوناگونی از جمله نوع کارت، تیراژ چاپ و روش چاپ دارد. به عنوان مثال قیمت چاپ کارت شناسایی هوشمند و ساده با هم متفاوت است. اما تفاوتی نمی‌کند که شما چه نوع کارت و چه روشی را برای چاپ کارت‌های سازمان خود انتخاب می‌کنید، زیرا ما در چاپ سخن نو بهترین خدمات چاپ کارت را ارائه می‌دهیم و کارت‌های شما را با بالاترین کیفیت و با مناسب‌ترین قیمت انجام می‌دهیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Free Consultation