چاپ کارت شناسایی فوری

چاپ کارت شناسایی فوری

چاپ کارت شناسایی فوری


چاپ کارت شناسایی فوری

خیلی از ما می دانیم که برای سهولت در کنترل تردد و همچنین انجام حضور و غیاب در محل کسب و کار خود به  چاپ کارت شناسایی نیاز داریم. اما مشکل زمانی شروع می‌شود که سوالاتی در مورد این فرآیند و انواع مختلف کارت شناسایی از ما پرسیده می‌شود و اطلاعات چندانی در مورد آن نداریم. این سؤالات می‌تواند با چالش‌های متعددی برای ما به همراه باشد که پاسخ دادن به هر کدام از آنها ما را به یک کارت شناسایی با کیفیت و ماندگار نزدیک می‌کند.

سوالاتی که در جریان چاپ و طراحی کارت شناسایی از ما پرسیده می‌شود در 7 زمینه هستند:

1. کیفیت چاپ کارت شناسایی

2. نوع کارت مورد استفاده

3.  سایز کارت شناسایی

4. نوع انکودر به کار رفته در دستگاه چاپگر

5.  امنیت کارت شناسایی

6.  طراحی کارت شناسایی

 7. قیمت چاپ کارت شناسایی

حالا ما در این مطلب تصمیم گرفتیم که این 7 زمینه را در قالب 7 نکته مهم و تأثیر گذار در فرایند چاپ معرفی کنیم و ببینیم که نقش هر کدام از آنها به چه صورت است.

کیفیت چاپ کارت شناسایی

 مطمئن باشید زمانی که به یک شرکت سفارش چاپ کارت شناسایی برای پرسنل یا برای هر گروه دیگری می‌دهید، اولین سوالی که مسئول این شرکت از شما خواهد پرسید، بحث کیفیت کارت شناسایی است.

نوع کارت مورد استفاده

امروزه انجام چاپ کارت شناسایی بر روی کارت‌های مقوایی تقریباً به طور کامل از بین رفته و اکثر شرکت‌ها ترجیح می‌دهد که کارت را بر روی کارت‌های pvc چاپ کنند. کارت‌های pvc طول عمر بالاتری دارند و استفاده از آنها به عنوان  کارت شناسایی هوشمند هم امکان پذیر است. در این حالت سه گزینه وجود دارد:

 1. کارت PVCساده: این کارت‌ها هیچ گونه ویژگی هوشمندی ندارند و صرفاً یک کارت پلاستیکی با طول عمر بالا هستند. اطلاعات چاپ شده بر روی سطح این کارت‌ها به عنوان مدرک اصلی استفاده از آنها شناخته می‌شود و چاپ آنها بسیار راحت است.

2. کارت مایفر 1k: اصلی‌ترین کارت‌های استفاده شده برای کارت شناسایی هوشمند به شمار می‌روند که با زیرساخت‌ها و تجهیزات استفاده شده در ایران همخوانی دارند. این کارت‌ها دارای یک تراشه با قابلیت ذخیره سازی یک کیلو بایت اطلاعات هستند که در عملکرد آنها نقش مثبتی دارد. کارت ملی هوشمند و کارت پایان خدمت هوشمند نمونه‌هایی از این کارت‌ها هستند.

3. کارت پی وی سی مغناطیسی: در این کارت‌ها یک نوار مغناطیسی قرار داده شده است که قابلیت ذخیره سازی اطلاعات را دارد و برای کارت‌هایی مناسب است که امکان ذخیره سازی چندین نوع اطلاعات در آنها فراهم باشد.

چاپ کارت شناسایی فوری
چاپ کارت شناسایی فوری

سایز کارت شناسایی

سایز کارت شناسایی یکی دیگر از مواردی است که در فرایند چاپ کارت شناسایی باید به آن توجه کنید. در انتخاب سایز این کارت‌ها معیار استانداردی وجود دارد که مشخص می‌کند هر کدام از کارت‌ها با چه شیوه‌ای و با چه ابعادی چاپ شود. رایج‌ترین و  معروف‌ترین سایز کارت شناسایی به صورت CR80است که ابعاد آن 5.4 در 8.8 سانتی متر است و ضخامت آنها 760 میکرون انتخاب می‌شود. این کارت‌ها هم اندازه کارت‌های بانکی معمولی و کارت‌های شناسایی هستند.

نوع انکودر به کار رفته در دستگاه چاپگر

این موضوع به صورت غیرمستقیم با کارت‌های pvc در ارتباط است و در حقیقت شما انتخابی در خودکار انجام نمی‌دهیم. انکودر یک بخش اضافی است که به دستگاه چاپگر اضافه شده و باعث می‌شود که قابلیت اضافی در آن به وجود می‌آورد.

1.  اگر هدف شما از چاپ کارت pvc ساده باشد: در این حالت نیازی به اضافه شدن انکودر به پرینتر چاپ کارت pvc نیست و می‌توانید چاپ معمولی انجام دهید.

2.  اگر از کارت‌های هوشمند استفاده کنید: در این حالت پرینتر شما باید انکودر رمز گذاری تراشه‌ها و انکودر رمزگذاری نوار مغناطیسی را داشته باشد تا بتوانید به کمک آن اطلاعات مورد نیاز خود را بارگذاری کنید.

امنیت کارت شناسایی

امنیت کارت شناسایی موضوع مهمی است که حتماً در انتخاب پرینتر چاپ کارت pvc و در فرایند چاپ کارت باید به آن توجه کنید. کارت‌های شناسائی سطوح امنیتی متفاوتی دارند و هر کسی انتظار متفاوتی از آنها دارد. گزینه‌های مختلفی برای بالا بردن امنیت کارت شناسایی وجود دارد که استفاده از بارکد، استفاده از هولوگرام، استفاده از لایه لمینت، استفاده از چاپ یووی و همچنین استفاده از چاپ میکرو راهکارهای مورد استفاده هستند.

 طراحی کارت شناسایی

طراحی کارت شناسایی موضوع بسیار مهمی است که اهمیت آن به موازات چاپ کارت شناسایی قرار می‌گیرد. در واقع این طراحی است که مشخص می‌کند یک کارت برای چه حوزه‌ای قابل استفاده است و نقش آن چیست. در جریان طراحی کارت‌های شناسائی اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی فرد و همچنین اطلاعات شغلی او آورده می‌شود. اما از این مرحله به بعد تغییرات تخصصی در هر کدام از کارت‌ها به وجود می‌آید که بحثی بسیار وسیع و بلند است.

چاپ کارت شناسایی فوری
چاپ کارت شناسایی فوری

قیمت چاپ کارت شناسایی

موضوع  قیمت چاپ کارت شناسایی آخرین نکته‌ای است که باید به آن توجه کنید. قیمت و تعرفه این فرایند تحت تأثیر فاکتورهای مختلفی تغییر می‌کند که حتی نوع کارت هم در آن تأثیر گذار است. به طور کلی:

1. قیمت چاپ کارت شناسایی هوشمند بیشتر از کارت شناسایی معمولی است؛

2. قیمت چاپ کارت با تعداد بالا کمتر از چاپ کارت با تعداد پایین در می‌آید؛

3. کیفیت کارت چاپ شده به طور مستقیم در قیمت چاپ آن تأثیر گذار است؛

4. نوع کارت PVC انتخاب شده برای کارت شناسایی در قیمت‌گذاری آن تأثیر دارد.

توجه به این7 نکته باعث می‌شود که فرایند انتخاب گزینه‌های مختلف در چاپ کارت شناسایی به بهترین شکل ممکن انجام گیرد و شما بتوانید گزینه‌ای را انتخاب کنید که بالاترین همخوانی را با کار شما داشته باشد. برای مشورت در این زمینه و سفارش چاپ کارت شناسایی و چاپ کارت پرسنلی می‌توانید با چاپ سخن نو در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *