کارت شناسایی یک راه فـوقالعاده موثر، سریع و با قیمتی مناسب برای معـرفی و شناسایی پرسنل در فعـالیتهای درون و برون سازمانی است. امـروزه شرکتها، مؤسسات، انجمنها و… به اهمیت وجـود کارت شناسایی در دو بخش اصلی “کنترل و نظارت بر پرسنل” و “اطمینانبخشی در ارتباط با مخاطبان” کاملاً واقـفند.
ضرورت استفاده از کارت شناسایی در کسب و کار امروز، لزوم ارتباط و ارائه خدمات گسترده حضوری پرسنل به مشتریان و مشترکان میباشد. ایجاد اعتماد در مشتریان و امکان نظارت بر عملکرد پرسنل مولفههای مهم در این حوزه برای مدیران شرکتها میباشد.
کارت شناسایی
امروزه شرکتها، مؤسسات، انجمنها و حتی سمینارها و نمایشگاهها برای افزایش دقت در کنترل و نظارت بر مخاطبان و کارمندان خود استفاده از کارت شناسایی معمولی و هوشمند را نیاز اساسی خود میدانند.
ضرورت طراحی و تامین
- ارائه کارت شناسایی جهت احراز هویت کارکنان در شرکتهای بزرگ
- کنترل حضور و غیاب و رفت و آمد و تعیین محدودیت ورود به بخشهای مختلف
- ارائه کارت شناسایی شرکت هنگام مراجعه به منزل مشترکین جهت اطمینانبخشی
- ارائه کارت شرکتهای طرف قرارداد جهت استفاده از خدمات مجتمعهای آموزشی، فرهنگی و رفاهی
- ارائه کارت شناسایی صادره توسط دبیرخانه جهت حضور در محل کنفرانسها، نمایشگاهها و کارگاههای آموزشی
موارد فوق تنها بخش کوچکی از ضرورت تامین این محصول مهم اداری میباشند.
اهمیت وجود کارت شناسایی در دو بخش اصلی کنترل و نظارت بر پرسنل و اطمینانبخشی در ارتباط با مخاطبان محسوس است.
هم چنین ضرورت آن در ارتباط و ارائه خدمات گسترده حضوری پرسنل به مشتریان و مشترکان را دو چندان میکنند.
کارت شناسایی یک راه فوقالعاده؛
- موثر
- سریع
- با قیمتی مناسب برای معرفی و شناسایی پرسنل در فعالیتهای درون و برون سازمانی است.
طراحی
- باید از خصوصیات، اِلمانها و رنگهای غالب در عموم طراحیها اعم از رنگ سازمانی، لوگو و غیره بهره گرفت.
- کارت پرسنلی معمولا در ابعاد استاندارد ۵ × ۹ سانتیمتر محاسبه میشود.
- اطلاعاتی نظیر؛ عکس، نام و نامخانوادگی، سِمت فرد، شماره عضویت، تاریخ صدور و اعتبار، لوگو، آدرس وب سایت در اینگونه مدارک لحاظ میگردد.
امنیت کارت شناسایی
از تمهیداتی که برای امنیت بیشتر در طراحی کارتهای شناسایی هوشمند لحاظ میشود؛
- هولوگرام
- اطلاعات سازمانی
- بارکد برای شناسایی فرد
- اثر انگشت و یا امضای شخصی
چاپ سخن نو کارتها را میتواند به صورت تک رو و یا دو رو چاپ کند و این امر بستگی به میزان اطلاعاتی دارد که قرار است در آن استفاده شود.
- طراحی دو رو این امکان را فراهم میسازد تا شماره تلفنهای ضروری و یا بیانیه و قوانین خاصی که مد نظر شرکت است در قسمت پشت کارت قرار گیرد.
- رعایت فواصل از لبهها به اندازه ۷ تا ۱۰ میلیمتر الزامی است، زیرا پس از برش امکان از دست رفتن اطلاعاتی که به لبه کار نزدیک است، وجود دارد.
- متنهای به کار رفته نیز باید با رنگ مشکی تک رنگ k100 ایجاد شود، تا به خوبی چاپ گردد.
- کارت را میتوان از هر دو جهت افقی و یا عمودی به سلیقه مشتری و نیازهای او طراحی نمود.
بدون دیدگاه