طراحی کارت پرسنل


کارت شناسایی یک راه فـوق‌العاده موثر، سریع و با قیمتی مناسب برای معـرفی و شناسایی پرسنل در فعـالیت‌های درون و برون سازمانی است. امـروزه شرکت‌ها، مؤسسات، انجمن‌ها و… به اهمیت وجـود کارت شناسایی در دو بخش اصلی “کنترل و نظارت بر پرسنل” و “اطمینان‌بخشی در ارتباط با مخاطبان” کاملاً واقـفند.

ضرورت استفاده از کارت شناسایی در کسب و کار امروز، لزوم ارتباط و ارائه خدمات گسترده حضوری پرسنل به مشتریان و مشترکان می‌باشد. ایجاد اعتماد در مشتریان و امکان نظارت بر عملکرد پرسنل مولفه‌های مهم در این حوزه برای مدیران شرکت‌ها می‌باشد.

کارت شناسایی

امروزه شرکت‌ها، مؤسسات، انجمن‌ها و حتی سمینارها و نمایشگاه‌ها برای افزایش دقت در کنترل و نظارت بر مخاطبان و کارمندان خود استفاده از کارت شناسایی معمولی و هوشمند را نیاز اساسی خود می‌دانند.

ضرورت طراحی و تامین

  • ارائه کارت شناسایی جهت احراز هویت کارکنان در شرکت‌های بزرگ
  • کنترل حضور و غیاب و رفت و آمد و تعیین محدودیت ورود به بخش‌های مختلف
  • ارائه کارت شناسایی شرکت هنگام مراجعه به منزل مشترکین جهت اطمینان‌بخشی
  • ارائه کارت شرکت‌های طرف قرارداد جهت استفاده‌ از خدمات مجتمع‌های آموزشی، فرهنگی و رفاهی
  • ارائه کارت شناسایی صادره توسط دبیرخانه جهت حضور در محل کنفرانس‌ها، نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های آموزشی

موارد فوق تنها بخش کوچکی از ضرورت تامین این محصول مهم اداری می‌باشند.

اهمیت وجود کارت شناسایی در دو بخش اصلی کنترل و نظارت بر پرسنل و اطمینان‌بخشی در ارتباط با مخاطبان محسوس است.

هم چنین ضرورت آن در ارتباط و ارائه خدمات گسترده حضوری پرسنل به مشتریان و مشترکان را دو چندان می‌کنند.

کارت شناسایی یک راه فوق‌العاده؛

 

طراحی

  • باید از خصوصیات، اِلمان‌ها و رنگ‌های غالب در عموم طراحی‌ها اعم از رنگ سازمانی، لوگو و غیره بهره ‌گرفت.
  • کارت پرسنلی معمولا در ابعاد استاندارد ۵ × ۹ سانتی‌متر محاسبه می‌شود.
  • اطلاعاتی نظیر؛ عکس، نام و نام‌خانوادگی، سِمت فرد، شماره عضویت، تاریخ صدور و اعتبار، لوگو، آدرس وب سایت در اینگونه مدارک لحاظ می‌گردد.

امنیت کارت شناسایی

از تمهیداتی که برای امنیت بیشتر در طراحی کارت‌های شناسایی هوشمند لحاظ می‌شود؛

  • هولوگرام
  • اطلاعات سازمانی
  • بارکد برای شناسایی فرد
  • اثر انگشت و یا امضای شخصی

چاپ سخن نو کارت‌ها را می‌تواند به صورت تک رو و یا دو رو چاپ کند و این امر بستگی به میزان اطلاعاتی دارد که قرار است در آن استفاده شود.

  • طراحی دو رو این امکان را فراهم می‌سازد تا شماره تلفن‌های ضروری و یا بیانیه و قوانین خاصی که مد نظر شرکت است در قسمت پشت کارت قرار گیرد.
  • رعایت فواصل از لبه‌ها به اندازه ۷ تا ۱۰ میلی‌متر الزامی است، زیرا پس از برش امکان از دست ‌رفتن اطلاعاتی که به لبه کار نزدیک است، وجود‌ دارد.
  • متن‌های به کار ‌رفته نیز باید با رنگ مشکی تک رنگ k100  ایجاد شود، تا به ‌خوبی چاپ گردد.
  • کارت را می‌توان از هر دو جهت افقی و یا عمودی به سلیقه مشتری و نیازهای او طراحی نمود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *