انواع طراحی لوگوها

بازاریابی و تبلیغات اینترنتی 

انواع لوگو


انواع لوگوها را به پنج دسته تقسیم کردیم، در ادامه شما می توانید توضیحاتی درباره هر نوع و نمونه هایی از هر کدام را مشاهده کنید.

1- نماد (و یا پیکتوگرام، آیکون، نشانه)

این نوع لوگو، در واقع یک شکل می باشد که به نام، موضوع فعالیت و یا مفاهیم مرتبط دیگری اشاره می کند. این سبک بهترین سبک لوگو از نظر ما می باشد زیرا یک شکل ساده براحتی در ذهن ثبت خواهد شد و فارغ از اینکه بیننده از چه کشور و با چه زبانی به آن نگاه می کند، بخوبی با او ارتباط برقرار می کند.


2- نوشتاری (وُردمارک، لوگوتایپ، فونت سفارشی)

لوگوی نوشتاری معمولا به این صورت هست که نام برند با استفاده از یک فونت مناسب و یا سفارشی، طراحی شده و بعنوان لوگو مورد استفاده قرار می گیرد. لوگوی نوشتاری می تواند به این شکل باشد که نام برند با یک فونت آماده یا سفارشی نوشته شود و با یک تغئیر کوچک و خلاقانه مفهومی را نیز برساند و یا به نوعی خاص زیبا و یونیک شود.


3- حرفنماد (لترمارک، مونوگرام)

حرفنماد نوعی از لوگو می باشد که در آن با استفاده از حرف یا حروف اول نام برند یک طرح ساخته می شود و نماد بنوعی حرف یا حروف اول نام برند خواهد بود. این سبک معمولا زمانی استفاده می شود که نام برند طولانی و یا خواندنش سخت است.


4- لوگوی ترکیبی

خیلی از برندها هستند که علاوه بر نماد، لوگوتایپ یا حرفنماد هم دارند و هرجا که لازم دانستند از هر کدام از آنها استفاده می کنند. حتی ممکن است دو یا چند سبک قبلی به شکلی خاص در کنار هم قرار بگیرند و با هم ترکیب شوند و همیشه به یک شکل استفاده شوند.


5- لوگوی کلاسیک یا دَرهم (سبک قدیمی)

قبل از هرچیز باید بگوئیم که این نوع لوگو به دلیل در تناقض بودن با مهمترین اصل از اصول طراحی لوگو یعنی “سادگی” توصیه نمی شود. لوگو های کلاسیک معمولا شلوغ و پرجزئیات هستند و نوشته و نام برند با حالات مختلف با نماد و اشکال دیگر ترکیب می شود.

طراحی بنر های تبلیغاتی
طراحی بنر های تبلیغاتی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *