چاپ کارت پرسنلی

چاپ کارت پرسنلی

چاپ کارت پرسنلی


چاپ کارت پرسنلی

چاپ کارت پرسنلی به چه دلیل انجام می شود؟

چاپ کارت پرسنلی برای شناسایی کارکنان یک سازمان و با اهداف مختلف مورد نظر آن سازمان انجام می‌شود. با استفاده از کارت پرسنلی می‌توان افراد را شناسایی نمود و جهت دستیابی به امکانات شرکت‌ها و سازمان‌ها به آن‌ها مجوز اعطا نمود. به طور مثال ممکن است چاپ کارت پرسنلی برای کسب و کار شما مزایای زیر را به وجود آورد:

  • هویت بخشی به کارکنان سازمان و دادن انگیزه به آن‌ها
  • استفاده از این کارت برای کنترل ورود و خروج و حضور و غیاب افراد
  • استفاده از آن برای استفاده از امکانات مختلف سازمان به طور مثال کتابخانه، سلف سرویس و…
چاپ کارت پرسنلی
چاپ کارت پرسنلی

چرا بهتر است چاپ کارت پرسنلی با جنس PVC داشته باشیم؟

چاپ این کارت با توجه به کاربردهای مختلف آن برای سازمان از مسائلی است که باید برای آن اهمیتی زیادی قائل شد، زیرا کارت های پرسنلی به دفعات مکرر استفاده می شوند، بنابراین باید مقاوم باشند تا هزینه چاپ مجدد آن ها برای سازمان ایجاد نشود.

پس بهتر است برای تهیه آن از بهترین جنس استفاده شود تا علاوه بر کیفیت بالا دارای ماندگاری باشد تا طی استفاده طولانی مدتی به راحتی آسیب نبیند. مناسبترین جنس برای این منظور پلی وینیل کلراید یا همان pvc است.

پی وی سی پلاستیکی است که بسیار مقاوم و با دوام است و در صورتی که برای چاپ این کارت از آن استفاده شود، کارت ها هم سبک و هم بادوام خواهند بود و در مقابل تا خوردگی و شکستن مقاوم خواهند بود. همچنین می توان روی آن ها طرح های مختلف با گرافیک زیبا ایجاد نمود.

چه فناوری هایی در چاپ کارت پرسنلی پی وی سی به کار میرود؟

کارت پی وی سی در انواع گوناگونی وجود دارند که عبارتند از :

کارت پی وی سی هوشمند نیز چندین نوع دارد که به شرح ذیل است :

  • کارت pvc مغناطیسی
  • کارت pvc مایفر

اینکه کارت پرسنلی پی وی سی از کدام نوع کارت پی وی سی باشد به اهداف و کاربردهایی که شما برای آن در نظر گرفته‌اید بستگی دارد. این کارت به شکل‌های زیر می‌تواند طراحی شود:

چاپ کارت مغناطیسی:

چاپ کارت پرسنلی را می‌توان بر روی کارت مغناطیسی خام انجام داد. این نوع مشابه کارت‌های بانکی است که یک نوار مغناطیسی در پشت آن تعبیه شده است و قابلیت ذخیره‌سازی اطلاعات را دارد. البته این نوع کارت از جنس تماسی است و می‌توان از آن برای کنترل ورود خروج کارکنان سازمان‌ها و شرکت‌ها نیز استفاده کرد.

برای خواندن اطلاعات ذخیره شده روی کارت پرسنلی مغناطیسی می‌بایست از ریدر کارت مگنت یا همان دستگاه کارتخوان مخصوص کارت‌های مغناطیسی استفاده نمود. از آنجا که این نوع کارت‌ها از نوع تماسی هستند جهت برقراری ارتباط با دستگاه ریدر می‌بایست به صورت مستقیم با آن در تماس باشند.

چاپ کارت پرسنلی
چاپ کارت پرسنلی

چاپ کارت مایفر:

کارت پرسنلی را می‌توان بر روی کارت مایفر و غیرتماسی نیز چاپ نمود. روی این کارت‌ها نوعی تراشه الکترونیکی یا چیپ تعبیه شده است که قابلیت ذخیره اطلاعات را داد. در واقع در کارت پرسنلی مایفر با استفاده از امواج رادیویی و با بهره گیری از تکنیک RFID و تعبیه تراشه رادیویی در داخل آن می‌توان برای ذخیره اطلاعات پرسنلی استفاده نمود.

برای خواندن اطلاعات ذخیره شده روی این نوع کارت نیز باید از دستگاه مخصوصی استفاده نمود که به ریدر مایفر معروف است و برای برقراری ارتباط با کارت پرسنلی نیازی به تماس مستقیم با آن ندارد.

چاپ کارت پرسنلی
چاپ کارت پرسنلی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *