چاپ کارت پرسنلی فوری

چاپ کارت پرسنلی فوری

چاپ کارت پرسنلی فوری


چاپ کارت پرسنلی فوری

چاپ کارت پرسنلی فرآیندی است که امروزه در اغلب سازمان ها و مراکز رایج شده است. چاپ کارت پرسنلی صرفا برای شناسایی کارکنان کاربرد ندارد و می توان آن را یک راهکار ایده‌ آل جهت معرفی کسب و کارها معرفی نمود. طی این نوشتار قصد داریم 8 قدم چاپ کارت پرسنلی فوری به صورت را تشریح نماییم. چنانچه قصد دارید برای کسب و کار خود از این کارت ها استفاده نمایید تا انتهای این نوشتار با ما در چاپ سخن نو همراه باشید. چاپ سخن نو ارائه دهنده بهترین خدمات چاپ به شماست.

چاپ کارت پرسنلی فوری
چاپ کارت پرسنلی فوری

 

1-مشخص نمودن نحوه چاپ کارت پرسنلی

اولین قدم در فرآیند چاپ کارت شناسایی تعیین طرح کارت و طریقه ی چاپ آن می باشد. طرح کارت پرسنلی از اهمیت بالایی برخوردار است و بهتر است متناسب با کسب و کار باشد. در واقع پیش از چاپ باید مشخص گردد که کارت رسمی است یا فانتزی؟ دارای چه ابعادی باشد؟ چاپ کارت پی وی سی (PVC) به صورت تکی لازم است یا چاپ کارت به صورت دسته جمعی؟مشخص کنید که کارت شما یکرو باشد یا دورو؟

2-اندازه کارت پرسنلی را مشخص کنید

در این مرحله می بایست مشخص نمایید که کارت شما باید در چه اندازه ای تولید گردد. برای این کار معمولا از اندازه‌ های استاندارد کارت شناسایی استفاده می شود. همچنین می‌توانید یک نمونه کارت پرسنلی دانلود نمایید و آن را بعنوان الگو استفاده کنید. راهکار دیگری که وجود دارد استفاده از یک نمونه کارت پرسنلی خام است. توجه نمایید که ابعاد کارت را متناسب با سایر کارت ‌های مجموعه در نظر بگیرید.

3-انتخاب پرینتر مناسب چاپ کارت پی وی سی

انتخاب دستگاه چاپ کارت پی وی سی PVC نیز از مهمترین مراحل این فرآیند می باشد. چاپ کارت پرسنلی معمولا روی جنس های مختلفی نظیر کاغذ، مقوا و پلاستیک پی وی سی صورت می گیرد. در صورتی که قصد چاپ کارت پرسنلی PVC را دارید بهتر است به نکات ذیل توجه نمایید.

  • انتظار شما از دستگاه چاپ کارت
  • نوع و برند پرینتر مورد استفاده
  • تکنولوژی کارت پرینتر (مستقیم ، غیر مستقیم)
  • مواد مصرفی پرینتر کارت PVC
  • مشخص نمودن نوع چاپ ( حرارتی ، غیرحرارتی)

4-استفاده از نرم افزار طراحی مناسب

طراحی کارت پرسنلی به استفاده از یک نرم افزار تخصصی نیاز ندارد. با این وجود برخی از نرم افزارهای تخصصی طراحی برای این مورد استفاده می نمایند. اما شما می توانید با استفاده از نرم افزاری مانند فتوشاپ، بهترین طراحی گرافیکی را پیاده سازی نمایید.

در هنگام انتخاب نرم افزار طراحی می بایست دقت نمود که طراحی با کیفیت بالایی صورت می گیرد. نرم افزاری مناسب است که قابلیت استفاده از متن نوشتاری و تایپوگرافی به صورت همزمان را داشته باشد و دارای استانداردهای مربوط به چاپ کارت PVC ارائه نماید.

5-افزودن لوگو و طرح گرافیکی تجاری

این مرحله مربوط به ظاهر گرافیکی کارت می باشد. در مراحل قبل تمام موارد و تجهیزات لازم جهت چاپ کارت پرسنلی را آماده نمودید. از این مرحله باید عملیات مربوط به چاپ را انجام دهید. اولین قدم چاپ لوگو و طرح گرافیکی تجاری روی کارت می باشد.

دقت نمایید که لوگوی شما خوانا بوده و به صورت تجاری طراحی شده باشد. محل قرار گرفتن لوگو بسیار مهم می باشد و باید در جایی قرار گیرد که در اولین نگاه، نظر مخاطب را به خود جلب نماید. دقت نمایید که لوگو را در ابعاد مناسبی قرار داهید و به گونه ای نباشد که تمام فضای کارت را اشغال نماید. همچنین لازم به ذکر است که طرح کارت با رنگ لوگو همخوانی داشته باشد و برای طراحی آن از رنگ ‌های زننده استفاده نشود.

6-افزودن اطلاعات مهم

بهتر است تمام اطلاعات ضروری و مهم خود را روی کارت درج نمایید. در نظر داشته باشید که این کارت هویت شخصی و تجاری شما را نشان می دهد و اطلاعات آن باید مرتبط با همین موضوع باشد. در این خصوص در ادامه نکاتی را بیان نموده ایم که توجه به آنها خالی از لطف نیست.

  • نام و نام خانوادگی و حتی نام مستعار خود را روی کارت چاپ نمایید.
  • اطلاعات تماس مربوط به خود را نظیر شماره تلفن، شماره همراه، آدرس ایمیل و حتی آدرس شبکه ‌های اجتماعی خود را نیز درج نمایید.
  • سعی کنید در رابطه با پست سازمانی خود یک جمله کوتاه بنویسید.
  • در صورت نیاز می توانید از المان های امنیتی نظیر بارکد استفاده نمایید.

7-استفاده از تایپوگرافی جذاب

در این مرحله شما از اطلاعاتی که در کارت پرسنلی درج خواهد شد کاملا آگاه هستید. بنابراین می دانید این اطلاعات چه حجمی از فضای کارت را اشغال خواهد نمود. بنابراین انتخاب یک فونت با سایز مناسب در این مرحله بسیار اهمیت دارد.

شما می بایست از یک الگوی تایپوگرافی جذاب و دلنشین برای کارت خود استفاده نمایید. همچنین فونت نوشتاری شما باید مناسب و خوانا باشد. سعی کنید. از حاشیه‌ و سایه غیر ضروری برای متن استفاده نکنید. قرار دادن تنوع رنگی بیش از حد را فراموش کنید و رنگ فونت را متناسب با طرح اصلی کارت انتخاب نمایید.

چاپ کارت پرسنلی فوری
چاپ کارت پرسنلی فوری

8-چاپ کارت پرسنلی

آخرین مرحله مربوط به چاپ کارت پرسنلی می باشد. بهتر است پیش از انجام چاپ، نتیجه کار خود را به چند نفر نشان دهید. در صورتی که برای طراحی از طرح ‌های اینترنتی استفاده نمودید، معمولا کلیات کارت شما تایید می شود. اما در صورتی که طراحی کارت پرسنلی را به شخصه انجام داده باشید، و در صورت انتقاد دیگران و در صورت نیاز می توانید تغییراتی را در کارت ایجاد نمایید. اگر نیاز به یک کارت پرسنلی با طراحی عالی دارید چاپ سخن نو همراه شما خواهد بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *