چاپ کارت شناسایی فوری

چاپ کارت پرسنلی فوری در رشت

چاپ کارت پرسنلی فوری در رشت


چاپ کارت شناسایی فوری

چاپ کارت شناسایی یعنی آماده‌سازی یک مدرک هویتی معتبر که ارتباط فرد را با یک سازمان یا کانون خاص نشان می‌دهد. ما در گروه چاپ سخن نو با بهترین تجهیزات و حرفه‌ای‌ترین گروه در طراحی کارت شناسایی، خدمات آماده سازی و تولید کارت شناسایی را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهیم.

* معرفی خدمات چاپ کارت شناسایی

شرکت‌ها، سازمان‌های دولتی و خصوصی، انجمن‌ها، کانون‌ها، دانشگاه‌ها و مدارس برای شناسایی پرسنل و اعضای خود نیاز به یک مدرک هویتی دارند که بهترین گزینه ممکن کارت شناسایی است. این کارت‌ها به صورت اختصاصی برای هر سازمان طراحی می‌شوند و طرح استفاده شده برای هر کدام با دیگری متفاوت است.

خدمات چاپ کارت شناسایی شامل همه موارد صفر تا صد آماده سازی این کارت‌ها، از جمله طراحی سطح آنها، مشخص کردن اطلاعات آن‌ها و همچنین مشخص کردن سطح امنیتی کارت می‌شود. در کنار این موضوع، کیفیت چاپ کارت شناسایی هم اهمیت بالایی دارد که با توجه به نوع چاپ و روش چاپ تعیین می‌شود .

* مروری بر روند طراحی و چاپ کارت شناسایی

به طور کلی فرآیند طراحی و چاپ کارت شناسایی براساس مراحل زیر انجام می شود:

1. مشخص کردن هدف و همچنین محتوای متنی روی کارت شناسایی

2. طراحی کارت در نرم افزار طراحی کارت شناسایی

3. تأیید طراحی صورت گرفته برای کارت توسط مشتری و انجام چاپ نمونه کارت

4. بررسی نمونه کارت توسط مشتری و اصلاحات ساختار آن با توجه به نظر آنها

5. چاپ کارت شناسایی با استفاده از تکنولوژی‌ها یا روش‌های انتخابی توسط مشتری

6. ارسال و تحویل سفارش

* انتخاب نوع کارت استفاده شده در کارت شناسایی

یکی از مواردی که شما به عنوان مشتری در جریان چاپ کارت شناسایی باید انجام دهید، انتخاب نوع کارت است. این انتخاب باید با توجه به کاربرد کارت و همچنین شرایط استفاده از آن صورت گیرد. اصولاً کارتهای شناسایی روی گزینه‌های زیر چاپ می‌شوند:

کارت مقوایی (کاربرد بسیار محدودی دارند و امروزه کمتر استفاده می‌شوند)

کارت pvc ساده

کارت‌های هوشمند

چاپ کارت شناسایی فوری
چاپ کارت شناسایی فوری

* چاپ کارت شناسایی pvc

کارت‌های پی وی سی به دو دسته کارت‌های ساده و کارت‌های دارای تراشه و نوار مغناطیسی تقسیم بندی می‌شوند. کارت pvcساده از یک بدنه پلاستیکی ساده تشکیل شده که برای کارهای ساده و معمولی مانند کارت شناسایی انجمن‌ها، کارت شناسایی کانون بازنشستگان، کارت شناسایی دانش آموزی و موارد مشابه آنها استفاده می‌شوند. این کارت‌ها از لحاظ رنگ، ضخامت و اندازه متفاوت هستند و معمولاً با ضخامت ۷۶۰ میکرون به بازار عرضه می‌شوند.

* چاپ کارت شناسایی هوشمند

در این دسته از کارت‌های پی وی سی، از یک تراشه یا یک نوار مغناطیسی استفاده شده است که قابلیت ذخیره سازی اطلاعات را دارد. این کارت‌ها قابلیت استفاده به صورت تماسی و غیر تماسی را دارند و نمونه‌های آنها کارت مایفر، کارت نوار مغناطیسی، کارت‌های RO، کارت دسفایر و کارتهای ترکیبی هستند.

در چاپ کارت شناسایی هوشمند علاوه بر تغییر سطح کارت و درج اطلاعات روی آنها، امکان استفاده از حافظه آنها برای ذخیره سازی و تغییر اطلاعات فرد وجود دارد. این کارت‌ها در سطح امنیتی بالایی قرار دارند و می‌توان آنها را برای انجام کارهای مالی، برای سیستم‌های حمل و نقل و همچنین برای کنترل تردد به کار گرفت.

برای استفاده از این کارت‌ها نیاز به وجود کارتخوان مایفر 13/56و کارتخوان 125RO هست.

چاپ کارت شناسایی فوری
چاپ کارت شناسایی فوری

* انتخاب روش چاپ کارت شناسایی

یکی از انتخاب‌هایی که می‌تواند کیفیت چاپ کارت شناسایی شما را تحت تأثیر قرار دهد، انتخاب روش چاپ است. پس شما به طور کلی در این حالت 2 گزینه در اختیار دارید:

1. چاپ افست کارت شناسایی:

این روش برای چاپ در تیراژ بالا و زمانی که اطلاعات کارت ثابت هستند بهترین انتخاب ممکن است. چاپ افست کارت پی وی سی یک روش مقرون به صرفه برای کاهش هزینه چاپ محسوب می‌شود.

چاپ کارت شناسایی فوری
چاپ کارت شناسایی فوری

2. چاپ دیجیتال کارت شناسایی:

این روش ممکن است با استفاده از چاپگرهای مخصوص بزرگ یا کوچک صورت گیرد که از دو تکنولوژی چاپ مستقیم و تکنولوژی چاپ غیر مستقیم بهره می‌برد. این روش برای زمانی که تیراژ چاپ پایین باشد یا اطلاعات کارت‌ها متغیر باشند، استفاده می‌شوند

* دستگاه چاپ کارت شناسایی

اگر به دنبال استفاده از روش چاپ دیجیتال برای کارت‌های شناسایی خود هستید، می‌توانید دو روش متفاوت برای چاپ کارت‌های خود انتخاب کنید:

تکنولوژی چاپ مستقیم: در این شیوه اطلاعات مستقیماً از هد دستگاه چاپگر کارت پی وی سی به سطح کارت انتقال داده می‌شود. این دستگاه‌ها سرعت چاپ خوبی دارند و هزینه تمام شده چاپ کارت شناسایی هم پایین در می‌آید. 

تکنولوژی چاپ غیر مستقیم: در این شیوه اطلاعات ابتدا به سطح یک فیلم نازک انتقال داده شده و سپس به سطح کارت انتقال داده می‌شود. این روش که با روش چاپ معکوس هم شناخته می‌شود کیفیت بسیار خوبی دارد و امکان چاپ لب به لب را به ما می‌دهد. 

* امنیت کارت شناسایی

یکی مواردی که هنگام چاپ کارت شناسایی باید به آن توجه کنید، مسئله امنیت کارت و جلوگیری از جعل کارت شناسایی است. برای این منظور، چند راهکار وجود دارد.

1. راهکار اول وجود تراشه و کارت مغناطیسی در بدنه کارت پی وی سی است که سطح امنیت بالایی دارند و دسترسی به اطلاعات آن‌ها تقریباً غیر ممکن است.

2. روش دوم استفاده از چاپ میکرو کارت شناسایی و چاپ یووی کارت شناسایی است. این دو روش امکان جعل کارت شناسایی را به حداقل می‌رساند.

3. روش سوم استفاده از هولوگرام و چاپ هولوگرام روی کارت است که به صورت اختصاصی برای کارت طراحی و چاپ می‌شوند.

* ماندگاری و طول عمر کارت شناسایی

به طور کلی، کارت pvc دوام و ماندگاری بالایی دارد، اما امکان پاک شدن اطلاعات چاپ شده روی آن‌ها وجود دارد و تأثیر شرایط محیطی و نور خورشید روی آنها را نمی‌توان نادیده گرفت. علاوه بر استفاده از ابزارهای جانبی مختلف، لمینت کردن بهترین گزینه ممکن برای بالا بردن طول عمر کارت است. 

* کاربرد چاپ کارت شناسایی

1. چاپ کارت شناسایی ورزشکاران و و هیئت‌های ورزشی

2. چاپ کارت عضویت و شناسایی کانون بازنشستگان ادارات

3. چاپ کارت عضویت و شناسایی انجمن‌ها و کانون‌ها و تعاونی‌ها

4. چاپ کارت شناسایی کارمندان دولت و سازمان‌ها

5. چاپ کارت شناسایی دهیاری‌ها، فرمانداری‌ها، استانداری‌ها و شهرداری‌ها

* قیمت چاپ کارت شناسایی

اصولاً تعرفه چاپ کارت شناسایی تحت تأثیر فاکتورهای مختلفی تغییر می‌کند و شرکت‌ها هم می‌توانند اطلاعات دقیقی در مورد یک گروه خاص در اختیار شما قرار دهند. اما اگر شما بتوانید موارد زیر را تعیین کنید، تعرفه استاندارد این خدمات به شما گفته می‌شود:

1. نوع کارت انتخابی از بین گزینه‌های کارت پی وی سی ساده، کارت هوشمند، کارت مایفر و کارت نوار مغناطیسی

2. تعداد کارت چاپ شده که معمولاً برای تعداد بالا با قیمت پایین و تخفیف ارائه می‌شود

3. هرگونه سفارشی سازی و شخصی سازی سطح کارت شناسایی

4. کیفیت چاپ کارت با توجه به نوع تکنولوژی چاپ انتخاب شده

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *