چاپ کارت شبیه کارت بانکی

چاپ کارت شبیه کارت بانکی

چاپ کارت شبیه کارت بانکی


چاپ کارت شبیه کارت بانکی

مهم‌تر اینکه با گسترش بیماری‌های گوناگون و ثابت شدن انتقال ویروس‌ها و میکروب‌ها از این طریق، شاید عمر پول نیز خیلی زودتر به سر آمده و این شیء پر هزینه و کم کارآمد، برای همیشه جمع آوری گردد. لذا اقتصاددانان و مبتکرین ضمن حمایت از بسط و گسترش کارت‌های بانکی توصیه‌های ویژه‌ای برای این نوع کارت‌های بانکی دارند. در مطلب زیر ضمن معرفی کارت بانکی PVC، صفر تا صد تولید این کارت‌ها تا زمانی که به دست مشتری برسد، بیان شده است.

 کارت PVC مناسب برای چاپ کارت بانکی

کارت‌ های PVC در دو دسته ساده و هوشمند وجود دارند و کارت‌ های هوشمند PVC در دو نوع تماسی و غیر تماسی ساخته می‌شوند. کارت بانکی نوعی کارت تماسی است. زیرا باید روی دستگاه پوز و یا دستگاه کارتخوان کشیده شود.

هنگام کشیدن کارت اطلاعاتی که روی نوار مگنت ذخیره شده است خوانده می‌شود. کارت‌ های غیر تماسی مانند کارت‌ های مترو هستند. این کارت‌ ها وقتی نزدیک به دستگاه ریدر ویژه خود می‌شوند، به وسیله آنتی که داخل کارت تعبیه شده است با کارتخوان ارتباط برقرار می‌کند و خوانده می‌شوند. کیفیت این کارت‌ ها هم به این صورت است که مشاهده می‌کنید.

کارت مگنت یا کارت مغناطیسی نام دیگر کارت های بانکی است. نوار مشکی رنگ پشت کارت که از ذرات اکسید آهن ساخته شده است علت این نامگذاری است. جولایی گفت: خب چند نوع کارت مغناطیسی وجود دارد؟

انواع کارت مغناطیسی:

  • کارت مغناطیسی HiCo: این کارت روی نوار کارت دارای ۳ سکتور برای ذخیره سازی اطلاعات است. دارای مقاومت بالاتری هستند. برای چاپ کارت بانکی از این نوع کارت استفاده می شود.
  • کارت مغناطیسی LoCo: این کارت ها دارای ۲ سکتور روی نوار کارت مگنت برای ذخیره سازی اطلاعات هستند. مقاومت کمتری دارند. برای چاپ کارت های مثل کارت هدیه از آن ها استفاده می شود.

ضخامت همه کارت های هوشمند پی وی سی ۷۶۰ میکرون و ابعاد کارت های پی وی سی ۸.۵ در ۵.۳ سانتی متر است.

کارت‌ های مغناطیسی تنوع رنگی زیادی دارند که رایج‌ترین آن‌ها به شرح زیر می باشد.

رنگ های کارت مغناطیسی:

کارت های مغناطیسی یا همان کارت های مگنت عمدتا در سه رنگ متالیک نقره‌ای، متالیک طلایی و سفید تولید می‌شوند.

چاپ کارت شبیه کارت بانکی
چاپ کارت شبیه کارت بانکی

 

 عوامل موثر در کیفیت چاپ کارت بانکی

کیفیت چاپ و کارت خام در کارتی مثل کارت بانکی اهمیت بالایی دارد. زیرا کارت بانکی شاید بارها در طول روز در دستگاه‌های پوز و عابر بانک استفاده شود. از طرفی این کارت‌ ها همیشه در کیف ما و همراه ما هستند. چاپ کارت بانکی کیفیتی می‌خواهد که در کنار سایر کارت‌ ها و وسایلی که در کیف است دچار ساییدگی نشود، خط و خش نیفتد. طرحش کمرنگ نشود. در اثر کشیدن کارت روی دستگاه‌های پوز کارت خط نیفتد.

طراحی درست کارت بانکی:

طراحی برای چاپ روی کارت PVC باید طبق یک استاندارد انجام شود. رعایت نکات طراحی برای اینکه در نهایت چاپ کارت بانکی درست انجام شود مهم است.

برای جلوگیری از پاک شدن اطلاعات و صدمه دیدن کارت  از لایه محافظ  استفاده می شود.

چاپ لایه محافظ:

بعد از چاپ کارت یک لایه محافظ به نام لمینت روی کارت چاپ می‌شود. این لایه محافظ از طرح و نوشته‌های روی کارت محافظت می‌کند. اشیا نوک تیز، شسته شدن کارت و ساییدگی در اثر مجاورت با سایر وسایل دیگر نمی‌توانند به کارت بانکی لطمه ای وارد کنند. چاپ این لایه محافظ اگر درست انجام نشود بعد از مدتی از روی کارت جدا می‌شود.

 روش های چاپ کارت بانکی

برای چاپ کارت PVC دو روش وجود دارد: چاپ دیجیتال و چاپ افست.

چاپ دیجیتال:

برای چاپ در تیراژهای پایین مناسب است. قیمت چاپ دیجیتال نسبت به افست بالاتر است.

چاپ افست:

برای تیراژ‌های بالای ۱۰۰۰ عدد از چاپ افست کارت PVC استفاده می‌شود. در این روش چاپ از دستگاه‌های صنعتی برای چاپ کارت بانکی استفاده می‌شود.

مد رنگی چاپ دیجیتال RGB و مد رنگی چاپ افست CMYK است.

برای حفاظت از کارت از لایه محافظ
برای حفاظت از کارت از لایه محافظ

قیمت چاپ کارت بانکی

عوامل تاثیر گذار در قیمت چاپ کارت بانکی عبارتند از:

نوع کارت پی وی سی

کارت مگنت ساده و متالیک قیمت‌های متفاوتی دارند. نوع کارت در تیراژ چاپ نیز تاثیر گذار است.

تیراژ چاپ کارت بانکی

تعداد کارت ها یکی دیگر از عوامل تاثر گذار در قیمت چاپ کارت بانکی است.

بهترین روش برای اطلاع دقیق از قیمت چاپ کارت بانکی تماس با چاپ سخن نو است. کارت پرداز به واسطه تجربه چندین ساله‌اش در چاپ کارت PVC و همکاری با بانک‌های مختلف برای چاپ کارت بانکی توانسته است به بالاترین کیفیت چاپ و مناسب‌ترین قیمت دست پیدا کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *