چاپ تراکت در رشت

چاپ فاکتور در رشت

چاپ تراکت در رشت

چاپ تراکت همان طوری که مستحضر هستید به روش های متفاوت و متنوعی ارائه می شود و هر مشتری امکان دارد از یک نوع به خصوص استفاده کند. اما قبل از اینکه وارد بحث اصلی شویم قصد داریم به این موضوع اشاره کنیم که روش های چاپ تراکت در مفهوم لغوی به معنای انتقال اطلاعات از قبل مشخص شده مانند تصاویر، نوشته ها، حروف، اعداد و علائم، آن هم بر روی یک زمینه خاص است و در کل می توان بیان کرد که چاپ در اثر فشار یک جسم بر روی سطح دیگر انجام می شود.

دستگاه چاپ

یکی از عناصر مهم و اساسی در تبادل و انتقال اطلاعات همین دستگاه ها هستند که امروزه با رشد و نمو محصولات و کالاها، به طبع دستگاه هایی پیشرفته تر هم برای احتیاج است تا نیاز بخش هایی مانند تجارت، صنعت و همچنین عرصه های فرهنگی را در زمینه چاپ، برطرف کند.

عنوان محتوا: روش های مختلف چاپ تراکت
کلمه کلیدی اصلی چاپ
کلمه کلیدی مرتبط تراکت، تراکت های تبلیغاتی
خلاصه محتوا (۵۰ تا ۷۰ کلمه) چاپ همان طوری که مستحضر هستید به روش های متفاوت و متنوعی ارائه می شود و هر مشتری امکان دارد از یک نوع به خصوص استفاده کند. اما قبل از اینکه وارد بحث اصلی شویم قصد داریم به این موضوع اشاره کنیم که این کلمه در مفهوم لغوی به معنای انتقال اطلاعات از قبل مشخص شده مانند تصاویر، نوشته ها، حروف، اعداد و علائم، آن هم بر روی یک زمینه خاص است و در کل می توان بیان کرد که چاپ در اثر فشار یک جسم بر روی سطح دیگر انجام می شود.

بهترین روش های چاپ تراکت

به احتمال خیلی زیاد زمانی که اسم چاپ را می شنوید ناخودآگاه ذهن تان به سمت کتاب یا مجله منحرف می شود اما باید عنوان کرد که دنیای این دستگاه ها و مستندات آن به اندازه ای گسترده هستند که در برخی موارد حتی ذهن شما نمی تواند آنها را هضم کند.

به طور مثال از همینچاپ تراکتگرفته تا کارت ویزیت، کاتالوگ، بروشور، ست های اداری، چاپ پارچه، اشیاء پلاستیکی، لیبل، بسته بندی های گوناگون شیشه و صدها و شاید هزاران مورد دیگر که افراد سراسر دنیا از آن استفاده می کنند.

چاپ تراکت
چاپ تراکت در رشت

 

دستگاه افست

روز به روز که صنعت تبلیغات به صورت مجازی و اینترنتی رشد کرد صنعت دیگری مانند چاپ هم جایگاه خودش را در میان عموم مردم باز کرد و نقش مستندات مختلفی مانند کارت ویزیت، کاتالوگ، ست های اداری، بروشور، استیکر، سربرگ، بنر، لیبل و غیره نقش پر رنگ تری به خودش گرفت به گونه ای که در حال حاضر این صنعت به عنوان یکی از اصلی ترین و مهم ترین بخش های صنعت تبلیغات به شمار می رود و آگاهی داشتن از روش های مختلف آن به خصوص در زمینه تراکت های تبلیغاتی می تواند برای هر کسی از اهمیت زیادی برخوردار باشد.

در این مقاله قصد داریم به روش های مختلف این صنعت به خصوص تراکت تبلیغاتی اشاره کنیم.

شیوه های مهم در چاپ تراکت

باید عنوان کرد که این صنعت به سه دسته تقسیم بندی می شود:

  • دسته اول: روش مستقیم

همان طوری که از نام این دسته مشخص است در روش مستقیم در واقع سطحی که عملیات چاپ روی آن انجام می شود به صورت کاملاً مستقیم با فرم تماس دارد و روش هایی مانند کلیشه، لترپرس، سیلک اسکرین، باتیک، هلیوگراور، طلاکوب، فلکسو و همچنین نایلوپرینت از این روش استفاده می کنند که در این بین ساخت کلیشه یکی از قدیمی ترین روش ها و شیوه های این صنعت به حساب می آید و مهرهایی که در فروشگاه ها، مغازه ها، شرکت ها و خیلی از مکان های دیگر مشاهده می کنید یکی از نمونه های رایج از روش مستقیم به حساب می آید.

  • دسته دوم: روش غیر مستقیم

شناخت روش های چاپ تراکت

دستگاه دیجیتال

تفاوتی که این روش با روش قبلی دارد این است که در روش غیر مستقیم، سطح چاپ تراکت شونده به صورت کاملاً غیر مستقیم با فرم تماس دارد. این یعنی نقش اولیه به یک لایه بی رنگ منتقل می شود و در نهایت همان لایه بر روی سطح نهایی به طور مثال تراکت های تبلیغاتی، منتقل می شود.

یکی از معروف ترین و رایج ترین نمونه ها در این روش، افست است. در این روش رابط چاپ یا همان زینک، مطلب مورد نظر اولیه و همچنین تصاویر را بر روی لاستیک دستگاه منتقل می کند و سپس برای چاپ نهایی از روی لاستیک بر روی سطح مورد نظر منتقل می شود.

چاپ تراکت
چاپ تراکت در رشت

 

 

  • دسته سوم: روش غیر تماسی

در واقع در این روش صورت عملیاتی که صورت می گیرد به صورت کاملاً مجزا انجام می شود و پودر یا جوهر به سطح دستگاه پاشیده می شود و می توان اینگونه گفت که این عملیات به صورت غیر تماسی است. چاپگرهای لیزری، جوهرافشان و حتی دستگاه های فتوکپی از نمونه های بارز این روش به حساب می آیند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *