عکاسی صنعتی


چگونه از محصولات و خدمات، عکاسی صنعتی و تبلیغاتی عالی و حرفه ای داشته باشیم ؟ !

عکاسی صنعتی، تبلیغاتی، نمونه عکس صنعتی

عکاسی صنعتی علاوه بر اینکه باید ویژگی های عکاسی تبلیغاتی را داشته باشد باید بتواند بیننده را به شوق برساند. در این رشته از عکاسی، صنعت و کارخانه و ماشین ها و فرآورده های صنعتی موضوع عکاسی صنعتی است. مفهوم عکاسی صنعتی،عکسبرداری از تجهیزات، محصولات، ماشین آلات و گاهی اوقات کارگران و مقامات شرکت است. با این حال اغلب اوقات موضوع اصلی ماشین آلات و تجهیزات بزرگ مانند ترانسفورماتور، ترمینال گاز یا سد آب است. می توان گفت industrial photo  یک زبان قابل فهم برای افراد در سنین مختلف است.عکاسی صنعتی در کارخانه، به علت فضای گسترده و منابع نوری گوناگون و فرآورده ها و اشیایی با درخشش های متفاوت، کاری ظریف و دقیق است.نورهای مختلف هر یک از نظر حرارت نوری متفاوت است و طبعا رنگ آنها هم متفاوت خواهد بود.نا دیده گرفتن این گوناگونی و عدم کنترل عکاسی بر اوضاع، بر کیفیت عکس؛ در عکاسی صنعتی اثر خواهد گذاشت.نخستین گام در عکاسی حرفه ای صنعتی از یک کارخانه، بازدید از آن و شنیدن توضیحات مدیر فنی است.چه بسا آنچه در نظر اول به چشم ما جذاب می آید و فکر می کنیم حتما باید در عکس صنعتی نمایش داده شود، از نظر صاحب کار زائد و مضر باشد. و منابع نور طبیعی و مصنوعی را شناسایی و کنترل نمود.مثلا اگر پنجره ها در مقابل دوربین قرار گرفته و تصویر ضد نور (سیاه) می شود، در صورت امکان باید آن را پوشاند؛ یا عکاسی را به شب موکول کرد.عکاسی صنعتی (industrial photo) : می توان گفت یکی از اصلی ترین رقابت در دنیای صنعت و تجارت، عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی می باشد. با رشد و توسعه جامعه و ورود به دنیای مجازی در زندگی افراد جامعه گرایش افراد به عکاسی صنعتی  افزایش داده شده و رو به رشد است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *