طراحی چاپ فاکتور


اصول طراحی چاپ فاکتور

ما قصد داریم در این مقاله اصول طراحی چاپ فاکتور را برای شما بیان بکنیم و این نکته را باید تاکید کنم که اهمیت خاصی ندارد شما دارنده یک کسب کار بزرگ یا کوچکی هستید . این نکته بسیار مهم است که وجود فاکتور و از همه مهم تر اصول طراحی چاپ فاکتور که باعث اهمیت بخشی به سازمان شما می باشد چه مواردی باید باشد.

فاکتور یکی از مهم ترین اسناد مورد نیاز هر سازمان برای پیگیری جریان نقدینگی هر ارگانی می باشد. چاپ فاکتور این کمک را به شما می کند تا حساب های دریافتی و خروجی خودتان را بعنوان یک سند قانونی و قابل پیگیری و رهگیری نزد خود نگهداری کنید تا بتوانید به راحتی از کسب کار خودتان بطور قانونی و شفاف محافظت بکنید.

وجود فاکتور برای هر سازمانی امری بسیار واجب و اجتناب ناپذیر است و قصد نداریم در این مقاله در خصوص اهمیت چاپ فاکتور برای هر سازمانی برای شما توضیحاتی را ارائه بدهیم قصد داریم در این مقاله بیشتر اصول طراحی چاپ فاکتور را برای شما گوش زد بکنیم.

در بسیاری از نرم افزار های گرافیکی همچون فتوشاپ ، کورل و … و یا با استفاده از یکسری قالب های آماده طراحی موجود در اینترنت می توانید طرح نزدیک به ایده خودتان را انتخاب بکنید و با استفاده از این نرم افزار های قید شده تغییراتی را متناسب با نیازمندی های سازمان خودتان تنظیم بفرمایید.

و یا همچنین می توانید از ابتدا یک طراحی بصورت کاملا اختصاصی برای خود تنظیم کنید.

اگر قصد دارید با استفاده از الگوهای آماده چاپ فاکتور اختصاصی طراحی بکنید باید این الوگو را کاملا شخصی سازی بکنید یعنی لوگو و رنگ فاکتور نیازمندی های مندرج در فاکتور را بصورت کاملا شخصی مرتب بکنید. و به راحتی از آن یک خروجی بگیرید و اگر قصد چاپ فاکتور فوری را دارید به راحتی می توانید خروجی گرفته شده را به یک مرکز معتبر چاپ در کشور بسپارید و خدمات چاپی خودتان را به آنها بسپارید.

فاکتور تحریر

قصد داریم در ۴ گام اصول طراحی فاکتور را برای شما بیان کنیم

یک: ابتدا یک قالب کاملا متناسب با نیازمندی خودتان از اینترنت انتخاب بفرمایید.

دو: عکس های مورد نظر خودتان برروی فاکتور آپلود کرده

سه: مطالب مورد نیاز خودتان را در فاکتور درج نمایید

چهار: از فاکتور نهایی خود یک خروجی بگیرید

اگر بعد از طراحی فاکتور قصد چاپ فاکتور را دارید باید اصول طراحی چاپ فاکتور را باید رعایت بفرمایید از جمله این موارد:

یک: سایز فاکتور خودتان بستگی به سایزی که نیاز دارید انتخاب بفرمایید. دقت کنید سایز بندی را دقیق متناسب به نیاز خود و همچنین چاپخانه مرتب بکنید.

دو : کد رنگی طراحی خودتان را براساس CMYK طراحی بفرمایید

سه: برای خلاصی برش باید از هر طرح ۵ میلی متر از لبه کار حاشیه امن قرار بدهید. دقت کنید این خلاصی برش به معنی این نیست که شما ۵ میلی متر از طرح خودتان کسر بکنید و حاشیه سفید قرار بدهید و طرحتان را طراحی بکنید باید شما پس زمینه طرح خودتان را بسط بدهید و نوشته ها ، لوگو و مطالب مهم خودتان را باید در آن حاشیه امن قرار بدهید.

چهار: سعی کنید از نوشتن کلمه شماره در باکس شماره خودداری بکنید زیرا محل شماره بعد از بعد از فرم بندی مشخص می شود.

پنج: برای خط پرفراژ ۱۲ میلی متر از بالای خلاصی پرفراژ قرار بدهید و نوشته های خودتان را ۱۲ میلی متر از بالا فاصله بگذارید.

شش: سعی کنید از فایل های خودتان خروجی PDF و یا JPEG بگیرید.

هفتم: چون گرماژ کاغذهای فاکتور معمولا بین ۶۰ ، ۷۰ و ۸۰ گرمی تحریر می باشد سعی کنید از طرح های تمپلات تمام رنگی استفاده نکنید.

هشتم: اگر قصد دارید لوگوی خودتان را در پس زمینه فاکتور لحاظ کنید سعی کنید حالت شفافیت لوگوی خودتان را در حالت ۷ درصد و یا کمتر قرار بدهید.

یک قالب را انتخاب بکنید و شروع به شخصی سازی آن قالب بکنید. اگر قالبی که انتخاب کردید لایه باز بود به راحتی می تونید متن ها و تصاویرش را عوض بکنید و یک فاکتور کاملا اختصاصی برای خود تنظیم بکنید.

47691159 366322230581887 8819547757032759300 n

نام تجاری یا لوگوی خودتان را به فاکتور اضافه بکنید

وجود یک لوگو و نام تجاری سازمان خودتان برروی یک فاکتور باعث می شود وقتی مشتریانتان فاکتور شما را دریافت می کند به سرعت به یاد سازمان و مجموعه شما بیافتن و به راحتی بتواند برای نوبت های بعد به شما رجوع کنند.

چاپ فاکتور جدید را برای مشتریان خودتان ایمیل بکنید

به دلیل بروز تقلب و سرقت برند و نام تجاری در دنیای امروز هر گونه تغییر در فاکتور خودتان که لحاظ شد به سرعت فاکتور اصلی خودتان را برای مشتریانتان ایمیل بکنید تا از بروز هر گونه تقلب در نام و برند شما جلوگیری بشود و به مخاطبین خود این نکته را بگویید که وجود هر گونه تغییراتی در فاکتور خودتان به سرعت برای مشتریانتان ارسال می شود که خیالتان از هر گونه کپی برداری و تقلب و دست بردن در فاکتور سازمانی شما جلوگیری شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *