طراحی چاپ روی سی دی

download 4 3

طراحی لیبل سی دی نمایانگر هویت سازمانی سی دی حاوی اطلاعات ارسالی و نوع محتوای آن، می‌باشد. چاپ سی دی در دو حالت چاپ روی سی دی بصورت مستقیم (که خود این نیز به دو روش افست و دیجیتال انجام می‌شود) و چاپ لیبل سی دی که بر روی کاغذ با گراماژ پایین و پشت چسبدار چاپ شده (چاپ افست و یا دیجیتال) و پس از آن، روی CD چسبانده می‌شود. اندازه لیبل سی دی به‌ طور معمول 12×12 سانتیمتر محاسبه می‌شود. روی آن اطلاعات مربوط به شرکت و یا مؤسسه عرضه‌کننده درج می‌گردد. این اطلاعات شامل نام و یا لوگوی شرکت، عنوان CD ،شعار تبلیغاتی، تصاویر مرتبط با موضوع، نشانی، شماره تلفن و پست الکترونیک است. اگر برای CD، کاور نیز در نظر گرفته شود، بخشی از اطلاعات لیبل روی کاور سی دی آورده می‌شود.

کاور سی دی مانند بسته بندی، عمل نگهداری و حفاظت از سی دی حاوی اطلاعات ارسالی را بر عهده دارد. کاور به ‌صورت پاکت که تمام مقوایی است و یا به‌صورت پلاستیکی (قاب سی دی) طراحی می‌شود. اگر کاور به صورت پاکت باشد باید کل آن طراحی و چاپ شود، اما اگر به صورت قاب سی دی باشد تنها برگه‌ای که در درون قاب CD گذاشته می‌شود و اطلاعات در آن می‌آید طراحی و چاپ می‌شود.

لیبل و کاور CD (قاب سی دی) می‌تواند در بخش اوراق اداری قرار گیرد. این بخش که شامل سربرگ A4 و A5، پاکت نامه و کارت ویزیت به‌عنوان بخش‌های اصلی است، در صورت نیاز و سفارش مشتری شامل بخش‌های دیگری نظیر طراحی فولدر و کارت پرسنلی، طراحی لیبل و کاور سی دی برای معرفی، شرح فعالیت‌ها و پروژه‌های انجام شده توسط شرکت شود. تمامی این بخش‌ها جزئی از هویت بصری یک شرکت است که مشتریان شرکت و اصنافی که با آن شرکت همکاری دارند از طریق این هویت بصری از روند فعالیت و کار شرکت شناخت نسبی پیدا خواهند کرد.

طراحی لیبل CDو قاب سی دی به‌صورت چهار رنگ و با مد رنگی CMYK طراحی می‌گردد و چاپ لیبل به ‌شکل افست و یا دیجیتال انجام می‌شود که بستگی به تیراژ و نیاز به کیفیت بالای کار دارد.

download 3 1

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *