طراحی پوستر های تبلیغاتی

طراحی پوستر های تبلیغاتیReviewed by سئوکارسیروتا on Nov 27Rating: 5.0 طراحی پوستر های تبلیغاتیپوستر گونه ای از هنرهای گرافیک است. در تعریفی ساده، پوستر یک اثر چاپ و تکثیر شده است که برای هدفی مشخص طراحی شده و به منظور اطلاع رسانی به قشر گسترده ای از مخاطبین جامعه ارائه می شود.

طراحی پوستر های تبلیغاتی

پوستر گونه ای از هنرهای گرافیک است. در تعریفی ساده، پوستر یک اثر چاپ و تکثیر شده است که برای هدفی مشخص طراحی شده و به منظور اطلاع رسانی به قشر گسترده ای از مخاطبین جامعه ارائه می شود.

سرچشمه پوستر را در نقوش آشوری، بابلی و ایرانی می توان یافت اما از آنچه که امروز پوستر نامیده می شود تا قبل از قرن یازدم میلادی و ظهور صنعت چاپ در غرب سخنی نمی توان گفت. اخبار قرون وسطی بر روی کاغذ آورده می شد و به وسیله باسمه تکثیر میافت و به تعداد زیاد بر در و دیوار نصب می شد.  در گذشته ای نه چندان دور تعریف پوستر به این صورت بود: پوسترها صفحات کاغذی در ابعاد تقریبا بزرگ هستند که بر روی آن ها نوشته‌ها، طرح‌ها، نقاشی‌ها و نظیر آن چاپ شده است. پوسترها به منظور نصب شدن بر روی دیوارها و یا دیگر سطوح عمودی تعبیه شده‌اند.

 

ویژگی های یک پوستر خوب

  • – طراحی آن با یافتن یک ایده ی خوب شروع شود.
  • – توانایی جلب مخاطب برای پیگیری و خواندن آن را داشته باشد.
  • – بتواند مخاطب را در برابر خود متوقف کند.
  • – علاوه بر دید بصری، تفکر مفهومی را در مخاطب خود منتقل کند.
  • – مخاطب خود را به خوبی بشناسد.
  • – خوانا بودن نوشته ها و آمیزش مناسب نوشته ها با تصاویر.
  • – کادربندی مناسب.
  • – دارای ترکیب بندی خوب.
  • – در پوستر دو عامل بصری فرم و رنگ از اهمیت زیادی برخوردارند و باید با مهارت بسیار از آن ها در پوستر استفاده شود.
  • – دارای میدان دید زاویه ای مناسب.
  • – خلاقیت در آن به کار رفته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© 2018 مجتمع چاپ سخن نو | ScrollMe by AccessPress Themes