طراحی پوستر های تبلیغاتی

چیست؟

طراحی پوستر های تبلیغاتی

پوستر گونه ای از هنرهای گرافیک است. در تعریفی ساده، پوستر یک اثر چاپ و تکثیر شده است که برای هدفی مشخص طراحی شده و به منظور اطلاع رسانی به قشر گسترده ای از مخاطبین جامعه ارائه می شود.

سرچشمه پوستر را در نقوش آشوری، بابلی و ایرانی می توان یافت اما از آنچه که امروز پوستر نامیده می شود تا قبل از قرن یازدم میلادی و ظهور صنعت چاپ در غرب سخنی نمی توان گفت. اخبار قرون وسطی بر روی کاغذ آورده می شد و به وسیله باسمه تکثیر میافت و به تعداد زیاد بر در و دیوار نصب می شد.  در گذشته ای نه چندان دور تعریف پوستر به این صورت بود: پوسترها صفحات کاغذی در ابعاد تقریبا بزرگ هستند که بر روی آن ها نوشته‌ها، طرح‌ها، نقاشی‌ها و نظیر آن چاپ شده است. پوسترها به منظور نصب شدن بر روی دیوارها و یا دیگر سطوح عمودی تعبیه شده‌اند.

 

ویژگی های یک پوستر خوب

  • – طراحی آن با یافتن یک ایده ی خوب شروع شود.
  • – توانایی جلب مخاطب برای پیگیری و خواندن آن را داشته باشد.
  • – بتواند مخاطب را در برابر خود متوقف کند.
  • – علاوه بر دید بصری، تفکر مفهومی را در مخاطب خود منتقل کند.
  • – مخاطب خود را به خوبی بشناسد.
  • – خوانا بودن نوشته ها و آمیزش مناسب نوشته ها با تصاویر.
  • – کادربندی مناسب.
  • – دارای ترکیب بندی خوب.
  • – در پوستر دو عامل بصری فرم و رنگ از اهمیت زیادی برخوردارند و باید با مهارت بسیار از آن ها در پوستر استفاده شود.
  • – دارای میدان دید زاویه ای مناسب.
  • – خلاقیت در آن به کار رفته باشد.

programmer agerin

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *